logo GamesMeter menu
logo GamesMeter
poster

EA Sports FC 25 (2024)

mijn stem
2,50 (11)
11 stemmen

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Sports
single player / multi player / online

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

Ontdek meer manieren om te winnen met je club. Vorm een team met je vrienden in je favoriete speltypen. Zet je managementskills in en leid je club naar de overwinning met meer tactische controle dan ooit tevoren. Laat je team op wereldniveau spelen met FC IQ. Door een grondige herziening van de tactische basis van de game heb je nu meer strategische controle en zijn de collectieve spelersbewegingen in een team realistischer. Daarnaast wordt er gebruikgemaakt van een nieuw AI-model, aangestuurd door data uit de echte wereld, dat de spelerstactiek beïnvloedt via compleet nieuwe spelersrollen. Met de nieuwe aanvullingen op de Managers- en Spelerscarrière kun je de grootste verhaallijnen uit het echte topvoetbal tot leven laten komen via Live Startpunten.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=pBM2xyco_Kg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
2,5
Ik denk dat EA me kwijtgeraakt is, heb me nauwelijks nog vermaakt met deze nieuwe FIFA. Pardon, EA FC. Ik denk dat helemaal niemand die naam gebruikt, het is en blijft gewoon een potje FIFA. Maar het begint wel schrijnend te worden hoe weinig verbeteringen er in nieuwe edities zitten. Sterker, dit jaar is het gewoon veel minder zelfs geworden. De potjes spelen stroef, verdedigen is niet leuk en het gevoel dat ik een echte pot voetbal speel heb ik nog steeds niet. Verder proberen ze op allerlei manieren nog extra geld aan je te verdienen, maar ik geef EA op de aankoopprijs na nooit een cent extra. Dit zou eigenlijk gewoon free-to-play moeten zijn, laat de mensen dan gewoon lappen die wel graag hun ultimate team uit willen breiden met de allerbeste spelers. Hopelijk komen er snel concurrerende games op de markt die wat meer liefde voor het mooie spel hebben. EA heeft het gewoon niet.

2,5*

avatar van gamefan
2,5
Ik vind het ook bedroevend eigenlijk.. Ik ben jaren vast Fifa-speler geweest, zo ongeveer van 2015 tot en met Fifa 20, give or take, en dan een paar jaren hiatus, en dan kom je terug bij dit? Blij dat ik het aan een korting van 70% op de kop heb kunnen tikken, want ik kan er met mijn hoofd eigenlijk echt niet bij hoe de kwaliteit zoveel jaren later zo fel naar beneden is gegaan.. Laat staan dat het beter zou zijn, wat je eigenlijk zou mogen verwachten. Ik heb eigenlijk minder dan ooit het gevoel een echt potje voetbal aan het spelen te zijn, zoals Manny Calavera hierboven ook al aangeeft. De controls lopen heel stroef, verdedigen is stroef, steekpasses geven werkt niet zo vlot als in sommige eerdere spellen. Corners en vrije trappen zijn stukken minder intuïtief. Ik beleef amper spelplezier hieraan. Ik heb er een paar uurtjes insteken - online vriendschappelijk met wat vrienden - maar ik begin te vermoeden dat dat het enige gaat zijn wat ik met dit spel ga doen. Het speelt gewoonweg niet tof, dus ik zie mezelf hier niet de tijd insteken die ik in eerdere Fifa's wel eens durfde steken.

Nja, teleurstellend toch wel. Meteen ook de laatste 'Fifa' die ik koop, tenzij weer ooit met gigantische korting. Maar volle prijs is dit zéker niet waard. 2.5*.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 10:12 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 10:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.