Rise of the Argonauts (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Liquid
Uitgegeven door Codemasters

Rise of the Argonauts laat spelers los in een gladiatorisch avontuur dat zich afspeelt in het wonderlijke oude Griekenland. Het spel bevat uitgebreide verkenningsmogelijkheden en epische queesten en laat spelers een leven vol brute gevechten volgen. Dit allemaal terwijl ze een team van iconische strijders, waaronder Jason, Hercules en Atalanta, door een wereld leiden waar mythologische goden de baas zijn.

avatar van Naomi Watts
Ik kijk hier heel erg naar uit.

Ik heb al een zwak voor ancient mythology maar vooral de mythe Jason & the Argonauts spreekt mij erg aan. Sinds de announcement hou ik deze game al erg in de gaten. Ook erg fijn dat Del Castillo een RPG fan is en er geen action slasher van wil maken, wat je wel vaak tegenkomt met games in deze setting.

Ook fijn dat je keuzes ook echt gevolgen heeft in het verhaal. Als je bijvoorbeeld een handelaar weigert te helpen dan zit je opeens vast met zijn eega die een kind van je eist. En dat is nog maar het topje van de ijsberg die Del Castillo vrijgaf. Ook in de dialogen heb je vier keuzes uit reacties die het karakter van je character dus bepaald, interessant.

Deze setting én een RPG met diepgang, hier heb ik lang op gewacht.

avatar van Kevin251
Gladiator .. lijkt op het wel:o

avatar van Donkerwoud
Ik wacht eerst af wat hij gaat doen. Het kan tof worden, maar het kan ook weer een stomme hype blijken. Overigens sprak het me wel aan dat het weer een ouderwets lange gameplay zal gaan bevatten.

avatar van Naomi Watts
Lange gameplay? Del Castillo sprak dat juist tegen. RotA een hype? Dat hoor ik voor het eerst..

avatar van Tha)Sven
De mythologie en thema's van deze game vind ik wel geweldig en ontzettend boeiend. Ik ben alleen ontzettend bang dat dit gaat tegenvallen. Codemasters heb ik meestal niet zoveel mee en de de beelden spraken me ook niet echt aan.

avatar van rpger
Alhoewel ik in interviews las dat ze veel aandacht aan het verhaal gaven, ziet het geheel er een beetje simplified console achtig uit, ik sluit me dus bij Tha)Sven aan, maar hou de game wel in de gaten.

avatar van rpger
Deze trailer word ik dus niet blij van. Zwaar over the top, vreselijke voiceacting, nee ik denk niet dat dit wat gaat worden voor de kritische gamer.

avatar van Tha)Sven
Erg realistische Griekse Mythologie..
Wel een hilarisch filmpje

avatar van Tha Luz
Ziet er nog wel grappig uit maar idd rpger die voice-acting is erg matig.

avatar van Naomi Watts
Komt pas in November volgens mij.

%%%%%%
Als jullie de voice-acting slecht vinden moeten jullie eens op de publiek letten die zijn echt zwak

Gisteren ben ik maar eens begonnen aan Rise of the Argonauts en ik moet zeggen dat hij best meevalt, het verhaal spreekt mij dan ook erg aan. Ik ben wel bang dat het praten met verschillende personages snel gaat vervelen.

avatar van Tha Luz
Hij lijkt op Leonidas van 300

avatar van Edwin Pindahaai
Dat is m ook. Die speelt in meerdere games. Ik noem een Gears of War, Halo, Rome Total War.

avatar van ps3me
Is €16 een goede prijs voor dit spel?

ps3me schreef:
Is €16 een goede prijs voor dit spel?
Ik heb het spel ook voor een lage prijs aangeschaft. Uiteindelijk ben ik al over de helft van het spel. Maar ik ben er persoonlijk een beetje in teleurgesteld.

Zonet uitgespeeld, het spel beterde naar het einde toe. Ik zal er binnenkort een recensie over schrijven.

avatar van ps3me
Ben wel teleurgesteld in deze game, had een stuk meer verwacht. Over het algemeen wel leuk en aardig maar ik vind het niet super.

avatar van metaledje
Best een interessante game,vechtsysteem en camerapunten zijn niet zo bijster,maar het is zeer aardig te doen. De conversaties en ontwikkelingen zijn spannend om te volgen.Er is voldoende aandacht besteed in de manier van vertelling,zodat het toch spannend blijft en je graag wil doorgaan hoe het afloopt. Ik ben nog bezig met de game.Het is zeker niet voor iedereen weggelegd.Het is echt typisch een houden van game en niet voor ongeduldige mensen. ruime voldoende waard 3.5