Grand Theft Auto: Vice City (2002)

Alternatieve titel: Grand Theft Auto: Vice City 10th Anniversary Edition

PlayStation 2 / PC / Xbox / Macintosh / Apple iOS / Android / PlayStation 3 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar, Capcom, ak tronic, 1C en Cenega

Het is 1986. Je speelt als Tommy Vercetti die vijftien jaar in de gevangenis van Liberty City heeft gezeten en je hebt niets losgelaten over de mafia-familie Forelli. Nu je weer op vrije voeten komt, vraagt je oude baas Sonny zich af of hij je wel in de hand kan houden. Om het zekere voor het onzekere te nemen stuurt hij je naar Vice City om een drugsdeal te sluiten. Deze deal wordt verraden maar je bent één van de drie die het overleven. Met de hulp van Ken Rosenberg, een neurotische advocaat met een verslaving, en Lance Vance, een gladde dealer die zojuist zijn broer heeft verloren, ga je op zoek naar degene die jullie erin heeft geluisd, om aan de woede van Sonny te ontsnappen en wraak te nemen.

We slaan turken, oude oma's, politieagenten, negers, militairen, zwnagere vrouwens en nog vele meer in melkaar en we krijgen er zelf geld voor!

Doe dat na! (Hoewel Amerika er veel op begint te lijken)

4,5+ (+eervolle vermelding in de top 10)
Beste in de reeks GTA-games.

AGE-411 schreef:
Turken?

Dit zeg je toch niet op zo'n manier? negers?

Een beetje meer respect graag.

zeg dan: We slaan Turkse en negroïde mensen etc.

avatar van Osiris Apis

Osiris Apis schreef:
'Turken' is een normaal woord. Net als Denen, Noren, Belgen etc.
in het spelletje komen er geen eens Turken tevoorschijn?

avatar van Jorge-E
kArIzMa_TuRk schreef:
in het spelletje komen er geen eens Turken tevoorschijn?

En zwangere vrouwen ook niet.

avatar van Spawn NL
Osiris Apis schreef:
'Turken' is een normaal woord. Net als Denen, Noren, Belgen etc.

Negers is trouwens niet echt normaal om in die context te gebruiken.

De beste GTA naar mijn idee, gewoon simpelweg vanwege het feit dat ik deze het meest gespeeld heb.
Ik heb wel een poging gedaan om San Andreas te spelen maar kon daar toch niet zo inkomen.
Ook de omgeving waarin deze zich afspeelt spreekt mij meer aan. 4*

avatar van paulisdik
darkcity schreef:
Ook de omgeving waarin deze zich afspeelt spreekt mij meer aan. 4*

En de muziek is in deze game is veel beter dan San Andreas.

avatar van Zuzuu
Ik vond het bijzonder leuk om dit spel uiteindelijk uit te spelen.

Tommy Vercetti was een goed gekozen karakter die smaak gaf aan het spel.

*4,5*

avatar van oliver
een vrij goed spel, maar persoonlijk vind ik hem helemaal niet zo goed als san andreas, in tegenstelling tot paulisdik vind ik de muziek in san andreas beter

Een aantal keren uitgespeelt. vergeleken met de andere gta's is er weinig te ontdekken omdat de stad een beetje klein is. Terwijl je met bijv Gta San Andreas zelfs na honderden uren nog nieuwigheidjes kunt ontdekken. De missies waren wel top. Daarom 4*

Was het nou toeval dat de advocaat van Tommy Vercetti ontzettend veel gelijkenissen vertoont met Sean Penn in Carlito's Way?

avatar van Bart Tönjann
Waarschijnlijk wel. Ik weet dan wel niet wie Sean Penn is maar de gta's bevatten wel vaker gelijkenissen met films of de realiteit.
Zo leek Salvatore Leone (gta3, gta sa, gta lcs) wel een beetje op de Godfather

avatar van Jordy
Pieter schreef:

Nee die verwijzing leek me vrij duidelijk

Ik vind dit de beste GTA tot nu toe. De sfeer is ontzettend goed, veel beter dan in San Andreas en Liberty City. Ook de muziek is geweldig en het verhaal is tot in de puntjes uitgewerkt. Tommy komt regelmatig zeer grappig uit de hoek.

avatar van Jermaine
Pieter schreef:

Nee het was geen toeval, maar een verwijzing. Een ander voorbeeld is de villa van Ricardo Diaz die lijkt op die van Tony Montana in Scarface.

avatar van A.V
A.V
Dit was inderdaad wel een van de beste GTA games. Het was misschien kleiner maar daardoor wist ik altijd wel de weg en was ik niet contiue verdwaald en dan kon je alle geheimen tenminste ontdekken. Hoewel ik nou nog niet alle Unique Stunt Bonesses heb gehaald, weet ik wel zo ongeveer alle Hidden Packages uit mijn hoofd te vinden En als je ze dan eindelijk alle packages te pakken had (was het wel te hopen dat je er niet per ongeluk eentje had overgeslagen want dan had je een vet probleem) hoefte je eindelijk niet helemaal naar de legerbasis om in zo'n hunter te vliegen. Ik keek ook altijd alle filmpjes omdat ik dn helemaal in het verhaal kwam Ik heb heel wat uurtjes achter deze game gezeten om zo ook de zwarte Voodoo en de gepantserde Admiral te krijgen. Echt een game waar je voor moet gaan zitten dus

avatar van martinstegenga
Ehe, een game waar je echt voor moet gaan zitten? Tja.. als je jezelf met de missies gaat bezighouden wel ja. Verder kun je natuurlijk ook altijd ff de cops gek gaan maken Dan vermaak ik mij ook wel hehe.

A.V schreef:
Ik keek ook altijd alle filmpjes omdat ik dn helemaal in het verhaal kwam

Ik kijk die filmpjes ook altijd, vind ze erg leuk altijd. Ik vind die houding van Tommy altijd grappig om naar te kijken.

avatar van Martijn
Zijn er ook mensen die dit spel spelen zonder de filmpjes? Die maken het spel alleen nog

Alleen nog... /reboot
Maarja, part of the game niet... Verder blijven ze bruut

avatar van kArIzMa_TuRk
Als ik op het balkje ga klikken naast Info (het balkje stemmen dus), zie ik bij de stemgrafiek dat er een 1* voor deze spel is uitgegeven. Dit kan toch niet waar zijn?

Ik geef op z'n minst 1 ster voor alle andere characters (behalve Tommy).
Ik geef Tommy 2,5 sterren en voor de missies geef ik 1,5 ster uit! ( )

Dat deze beste man voor het hele spel een 1 uitgeeft vind ik absoluut krankzinnig! (en mijn intuïtie zegt dat ik niet de enige ben, die er zo over denkt! of wel?)

avatar van Bart Tönjann
Ja, inderdaad krankzinnig maar ja, het spel staat toch behoorlijk hoog aangeschreven, dus een 1 uit 162 stemmen zal het spel weinig kwaad doen verder, denk ik. Maar ik zou het wel leuk vinden om te weten waarom diegene een 1 geeft.

avatar van Foetsj_NL
Super jaren 80 sfeertje in deze game. Veel gespeeld en ook een vernieuwing in de game wereld. Lekker grote stad voor die tijd, aardig mooie graphics, een grote verbetering ten opzichte van Grand Theft Auto 3. Leuke en varierende missies maken het bij elkaar tot een pareltje,

4,5 *

avatar van martinstegenga
Inderdaad, lekker scheuren in je auto over het practige strand met een jaren 80' muziekje op de achtergrond. Ohh heerlijk, krijg er kippenvel van

avatar van Manny Calavera
Voor mij de leukste GTA game, niet de beste (San Andreas is in alles beter bijna).

Vice City was gaaf. Ik reed rond in grote Amerikaanse bakken, ik reed langs stranden, ik ging op de motor door een enorm landschap met prachtige klassieke 80's hits door de speaker. Hele verademing vergelijken met die Gangsta rap shit uit GTA: SA.
Dit spel was gewoon met liefde gemaakt. Alles klopt en oke, er kon veel verbeterd worden kwa opties (Zwemmen kon niet, je verzoop om een voorbeeld te noemen) maar ik keek er graag overheen.
5* en ik zet maar weer nu effe een Toto hit op...Africa:)

avatar van hitman
super super ongelooflijk vet spel en uitgespeeld
je verveelt je geen moment alles kan.

5 sterren

ik vind San Andreas wel beter op 2 dingen na:
de sfeer (echt 80's)

de muziek: in San Andreas is het bijna allemaal duistere rap of van die lelijke synthesizer bounce muziek

In Vice City heb je op het ene station oude 70's
op de andere new wave
op weer een andere hard-rock

veel meer keuze dus

vind de soundtrack ook veel beter

reinbertio schreef:

Inderdaad. In SA kon ik alleen genieten van K Rose FM

two cigarettes in an ashtray myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy love and I in a small cafe