Fable (2004)

PC / Xbox
RPG / Action

Ontwikkeld door Lionhead
Uitgegeven door Microsoft

In deze RPG start je als een jongetje in Albion. Maar bandieten plunderen Albion en jij bent de enige overlevende. Een machtige tovenaar brengt je naar de Heroes Guild, een plaats waar jongens en meisjes opgeleid worden tot een dappere held. Je eigen keuzes bepalen of je het pad van de goede of de slechte inslaat. Wordt je een grote weldoener, of de wreedste krijger van allemaal?

jorisje123456
Heb het destijds voor xbox gehuurd en *net* niet uitgespeeld. Héél veel mee geamuseerd. 4*

Moet toch eens de PC versie gaan checken één dezer

avatar van neddie
Heb de hype indertijd niet zo meegekregen, en wellicht daarom ook best wel mee vermaakt. Groot nadeel is wel dat er geen enkele uitdaging in schuilgaat en je er zodoende in een paar uurtjes doorheen loopt.

avatar van ps3me
RPG is het beste game genre aangezien je in de meeste gevallen kan gaan en staan waar je maar wilt,
dit spel net gekocht en gespeeld helemaal verkocht.
het is een mengsel van goed en kwaad waar jij je pad moet kiezen.
er komt vrijdag 24 okt deel 2 uit alleen op de Xbox 360:( maar 3 en 4 en 5 zijn al vastgesteld voor de maak.
dus het word afwachten wat daar nog aan toegevoegt KAN worden het is nu al vrijwel perfect.
in 2 kun je zelfs een kind krijgen en ook vermoorden.... maar het is wel een hele erge stap in de richting van dagelijkse handeling en je pad kiezen.

word zeker een super spel dat deel 2, ik kan niet wachten:D

avatar van Bennerd
Nou, ben weer erg verliefd geworden op deze game. (Heb zo mijn buien.) Die sfeer is werkelijk prachtig, hulde daarvoor!

gamelord
ben dit spel al de hele dag aan het spelen. Te gekke game- rpg.
Ik zal hier vele uren instoppen, het is net een online-rpg dat sterk
doet denken aan Rohanonline & Deicideonline.
Ik kan alleen geen screenshots maken (heb het de hele dag geprobeerd- maar nergens op mijn pc te vinden??).
het leukste is dat je keuze hebt uit verschillende speelstijlen.
de ultime goedzak zijn
evil en good in balans houden
totale evilrik spelen
Wat sterk aan Rohan doet denken waren meteen de teleportscirkles.
Al met al een supergame. 4,5* !!

avatar van ps3me
Inderdaad leuk dat je good or evil kunt worden

Mooi gemaakte game. Muziek om te smullen. Ik vind hem wat te weinig freeroaming, en de eerste missies wat suf. 4*

Het wordt suffer, terug naar 3*

avatar van finitio
Evil worden is echt gaaf, alleen jammer dat hij er zo lelijk van wordt
Het enige slechte aan deze game is dat als je de wachters hebt verslagen er steeds nieuwe blijven komen, iets te makkelik om an exp te komen.

avatar van XPS420
Ik heb wel eens gelezen op gamefaqs.com dat de ultieme power in EVIL zit...

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Downloadlink verwijderd. Dat is niet legaal lijkt me.

avatar van XPS420
wees eens bij de tijd man, iedereen doet het tegenwoordig illegaal..
waar is het internet anders voor??? het hele internet draait om illegaal, kijk maar eens naar bittorrent of limewire, blijkbaar is er weer zo regel dat het hier niet mag

avatar van rpger
XPS420 schreef:
wees eens bij de tijd man, iedereen doet het tegenwoordig illegaal..

En daarom is PC gaming verziekt.

Shaw
Toen het net uit was, speelde ik dit spel en Knights of the Old Republic eens bij een oudere neef en ik was van beide spellen erg diep onder de indruk. Onlangs zag ik Fable voor een schappelijke prijs in de winkel liggen en ik besloot het mee te nemen. Ik werd eerlijk gezegd toch wat teleurgesteld. Vooral de gevechten zijn ondermaats, veel tactiek of techniek komt er niet aan te pas. Het kiezen tussen goed en kwaad is dan wel weer leuk, jammer dat het spel nogal kort is.

avatar van hpdw
verslavende werking maar op de goede manier natuurlijk is het spel niet goed afgewerkt snel afgerond etc. Maar dat is weinig ten koste gegaant van het "graag willen uitspelen" effect dat het spel op je heeft. Mooie vormgeving en graphics. jammer dat 2 er niet op PC is

avatar van hpdw
rpger schreef:

En daarom is PC gaming verziekt.

eindelijk iemand die hem snapt

avatar van andnino
Ik herinnerde me nog dat ik ooit Fable speelde op een xbox-pod in de mediamarkt. Ik vond het destijds (2005 geloof ik) enorm leuk dat je kippen kon schoppen in dat begindorpje.

Maargoed, ik ben er dus sinds gister serieus aan begonnen. Ook ik had het save probleem, waardoor ik de hele begintraining overnieuw kon doen. Daar heb ik me nu doorheen gezet, en het avontureren kan beginnen. Ik vind de sfeer best leuk, maar het verhaal word niet helemaal met overtuiging verteld. Of het een blijvertje is moet voor mij nog blijken.

toen in die tijd dodelijke grafhics en gwn een geweldige rpg

avatar van GameEvolutie
Tof!!gruwlijke game dit beter als deel 2

Ik heb als eerste deel 2 gespeeld en op deel 1 zat ik al zolang te wachten.
En eindelijk hij lag daar bij gamemania.
Geweldige spel qua graphics en qua sfeer.
Muziek was heel goed gedaan.
Alles was eigenlijk goed gwn een 5 waard.

gamelord
Het is idd, een toffe game Sherlock

Heb hem pas één keer gespeeld..heb toen gewoon de balans tussen goed en evil bewaard..de volgende eens kijken of ik het land in duisternis hul of dat ik eens ga kijken waar ultieme goedheid tot leidt

ik raad je de evil kant aan.
Is het leukst.

avatar van Leidenaar187
1,0
Vind het geen leuk spel,weinig uitdagingen en je loopt makkelijk overal doorheen,ook vind ik de graphics niet bijzonder vergeleken met wat we tegenwoordig t zien krijgen.
Beetje lomp ook af en toe.

avatar van Brains
Leidenaar187 schreef:

Beetje oneerlijk niet? Gezien het een spel uit 2004 is.
Toendertijd waren de graphics namelijk van zeer hoge kwaliteit.

avatar van Leidenaar187
1,0
Tja,klopt,in die tijd had ik het vast ook beter gevonden.
Maar als ik science fiction film kijk uit 1964 vind ik er ook geen bal aan omdat het zo nep en gedateerd is.
Dan kan ik wel zegge,geef wel een voldoende want in die tijd was het wel erg mooi,maar als ik daar rekening mee moet houden.
Terwijl als ik die film in die tijd gezien had het vast vet was geweest,en das ook nu het geval.

RetroNaudts
Een spel op zijn grafische kwaliteit neerhalen is wat goedkoop, maar het kan inderdaad zo zijn dat een spel gewoon qua gameplay verouderd is. In sommige gevallen kan je dan wel beoordelen naar huidige standaarden. Dat doet echter niets af aan de betekenis die een spel heeft gehad in die periode dat het uit werd gebracht!

Goldeneye is sterk verouderd en niet zo tof meer om te spelen, maar ik ben me er wel bewust van dat het een mijlpaal betekende voor First Person Shooters op de console. Mario games daarentegen staan nog altijd als een huis en verdienen mijns inziens dan ook meer lof.

ikbenzobang
hele lelijke graphics niets aan dit spel

het spel is ook uit 2004 wat verwacht je dan graphics van mw2 kom denk even na

avatar van Game-analist
0,5
Slechte game!

avatar van TonyTHorror
Wtf game-analist, dat uitgebreide verslag plaats je bij al je 0,5 games

Je bent er trouwens wel van op de hoogte dat je ook iets anders kunt stemmen dan 0,5 of 5,0* ?