Ridge Racer DS (2004)

Nintendo DS

Ontwikkeld door Nintendo
Uitgegeven door Namco

Ridge Racer staat bekend om zijn snelle auto's en drifts door de bochten. Dit keer is de serie terug op de Nintendo DS. Rijd met veel verschillende auto's op allerlei circuits en probeer als eerste over de eindstreep te komen. Zelfs in een onlinemodus kan je de strijd aan gaan.

avatar van Mega Man
Een soort van remake van Ridge Racer 64. Andere besturing, andere wagens en wat extra tunes in het spel waaronder het Pac Man thema. Op de DS een prima arcade racer en een goeie overzetting van de N64 versie die ik ook aardig veel gespeeld heb destijds. Wel leuk dat naast het exclusiefe circuit (Ridge Racer Renegade) voor de N64 ook de circuits van Ridge Racer en Ridge Racer Revolution er in zijn gestopt.

Deze is op ten duur wel ontiegelijk lastig zeg! Komt ook door het sturen met de D-Pad, want met de stylus sturen is al helemaal een ramp..

Ford KAduuk
Gameplay: Het racen gaat snel en is best vermakelijk. Helaas nemen de botsingen het speelplezier weg, want als je tegen een auto aanbotst dan krijg je een heel raar effect. Daardoor is het moeijlijk om je medeweggebruikers in te halen, dit maakt het spel extra frustrend. De besturing met de D-Pad is goed, maar de besturing met de stylus werkt voor geen meter.

Graphics: De levels zijn er leuk uit en vrolijk uit. De overvliegende helikopters en vliegtuigen maken de game nog aantrekkelijk om naar te kijken. Jammer dat de botsingen er enorm knullig uitzien, maar voor de rest is dit best een mooi ogend spel. Jammer dat je vaak racet op hetzelfde type parkoersen.

Geluid: De muziek vond ik best aardig, alhoewel ik de commentator ietwat overbodig vind. De geluiden van de auto's kunnen er wel mee door.

Lange termijn: De single-player bestaat uit redelijk veel races, maar echt heel lang wordt je niet beziggehouden. De multiplayer is erg vermakelijk, omdat je maar liefst met z'n achten tegen elkaar kunt multiplayeren. Bovendien kun je hiermee extra auto's vrijspelen.

Gameplay: **
Graphics: ***
Geluid: ***
Lange termijn: ***

Eindoordeel: 2,5*

Wat doe je zoal tijdens de kerstvakantie? juist: even je kasten bij langs en wat oud spul bij langs. Zojuist m'n sony walkman aan de kant gelegd en deze game even gespeeld op mijn nintendo ds. Ik was alweer vergeten dat ik deze game uberhaupt had (origineel in doosje) en gezien de save game heb ik het ook wel een tijdje gespeeld destijds. Even een quick race gedaan en speelt idd best fijn. Dus vooruit 3 sterretjes omdat het kan.

the 80's called, ze willen mrdig terug hebben.

Grovonion schreef:
the 80's called, ze willen mrdig terug hebben.

Haha, graag zelfs! Man, wat een toffe tijd