Dead Connection (1992)

Arcade / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Taito
Uitgegeven door Taito

Dead Connection is een schietspel dat zich afspeelt op 5 september 1953 "ergens in een grote stad". Het gaat over een groep rechercheurs die de strijd aangaan met een misdaadfamilie. De game heeft een sterke Film noir-sfeer, wat tot uiting komt in de verschijning van de detectives en de rol van een vrouwelijke hoofdrolspeler. Elk level wordt voorafgegaan door een kort filmisch intermezzo waarin de overgang tussen de verschillende locaties van het spel wordt uitgelegd. Elk van de acht levels in het spel is een vaste locatie, waarbij de speler binnen een tijdslimiet een bepaald aantal gangsters moet doden om door te gaan naar de volgende fase. Dode gangsters laten meestal hun portefeuilles en aktetassen achter, waardoor spelers grote puntenbonussen krijgen. De speler kan ook interactie hebben met de omgeving. Bepaalde voorwerpen kunnen bijvoorbeeld worden opgeblazen, waardoor illegale grootboeken, wapens, drugs en vals geld zichtbaar worden; en de speler kan ladders op en af ‚Äč‚Äčklimmen en gangsters vanuit verschillende hoeken neerschieten.