Descent II (1996)

Alternatieve titel: Descent 2

Macintosh / PC / PlayStation
Shooter / Flight
single player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Parallax
Uitgegeven door Interplay

Nadat je in Descent I alle mijnen hebt vernietigd wordt je benaderd voor een nieuwe missie. Opnieuw zijn er robots op hol geslagen in ruimtemijnen en deze zullen ook vernietigd moeten worden.

Briljant vervolg op het eerste deel. Debiel veel wapens, mijnen en raketten, betere AI, dynamisch licht, afwisselender leveldesign ten opzichte van Descent I en érg veel nieuwe vijandelijke robots.

Vooral de Thief is een gruwelijk irritant ding. Deze robot sneakt langzaam dicht bij je om vervolgens wat van je te jatten en ervandoor te gaan. Dat ding moest altijd kapot van mij en dan ben je vaak het hele level aan het doorvliegen om hem uiteindelijk te kunnen vernietigen. Met een bevredigende krijs gaat dat kreng uiteindelijk kapot en heb je al je spullen weer terug. Ook de guidebot is een briljante toevoeging zodat je je weg wat beter kan vinden in de ingewikkelde doolhoven van Descent.

Dankzij dit spel en mijn linkshandigheid heb ik geleerd als een razende gek controls te wijzigen en voortaan REVERSED Mouse te gebruiken in alle games.

Ik kreeg dit spel bij mijn eerste echte Pentium 1, 133MHZ, 32mb, Diamond Stealth 3d 4mb pc geleverd als bundel bij de videokaart.

Dit spel zag er erg goed uit. Ik vond de rest een pixelbrij in vergelijking. Ik snapte er nog niet heel veel van maar gaandeweg leerde ik doelstellingen kennen en om te gaan met dat help robotje.

4,5 vanwege het uren vol vermaak.,

avatar van nakur
Inderdaad een briljante titel. Boven was onder, onder was links en achter was voor... zeer desorienterend en daardoor nog claustrofobischer dan het al was. Ik vond dit spel 15 jaar geleden dan ook heel eng (en spannend). Een titel zoals Terminal Velocity kon er gewoon niet aan tippen.

avatar van Rman
Is dit nu de versie met de hulp robot, die je kan volgen?