Cryptrio (2024)

Nintendo Switch / PC
Puzzle

Ontwikkeld door Chequered Ink
Uitgegeven door Chequered Ink

Een monsterlijk drie-op-een-rij-arcadespel met een twist! Verbind de vormen op de juiste plaatsen om monsters uit de kerker te verwijderen en de bazen te verslaan, allemaal met als doel van het najagen van de hoogst mogelijke score.

Een soort van simpele versie van het overbekende tetris. Je kunt hier de blokjes namelijk niet draaien! Iets wat op het eerste ogenblik als een domme vereenvoudiging lijkt die niet zou mogen werken. Newsflash: het werkt wel degelijk en is voor een spelletje tussendoor zeker aan te raden. Een klassieker zoals tertis wordt het natuurlijk niet.

Oh...en het het kost verdorie momenteel maar 1€ en een beetje. Ook maar gedownload dan. Mijn laatste rondjes door de shops aan het maken en voor dat prijsje kan je het niet laten liggen.

...en of het werkt. De best besteedde euro deze week

Aanvankelijk denk je 'hoeveel klonen van hetzelfde spel kan je spelen zonder het beu te worden?' want dit 'is toch 'best simpel', om 4 potjes en drie kwartier later nog steeds bezig te zijn met je eigen high-scores te verbeteren.

Mist: 2 player optie en de mogelijkheid om je vrienden hun high-scores te zien.

Verder: alles prima...inclusief dat retro deuntje op de achtergrond.