F.E.A.R. (2005)

Alternatieve titel: First Encounter Assault Recon

PC / Xbox 360 / PlayStation 3
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Monolith
Uitgegeven door Sierra en Vivendi

Een man genaamd Paxton Fettel neemt het commando over van een bataljon telepathisch gecontroleerde supersoldaten zodat hij de controle heeft over de Armacham Technology Corporation. Dan komt het F.E.A.R. team in actie. Jouw doel: Paxton Fettel elimineren. Tijdens deze missie krijg je last van hallucinaties en ontdek je dat niet alles is wat het lijkt.

Pastichio Rocker
De omgevingen zijn best aan de saaie kant, maar er is wel meer aan dit spel dan alleen saaie omgevingen. Wanneer je in de ondergrondse laboratoria komt, word het ook een stuk toffer. Maar misschien is deel 2 of 3 meer wat voor je, daar zit wat meer variatie in. Daarbij is FEAR ook meer gefocussed op het vertellen van een sluitend verhaal. Speel dit spel anders eens in de hoogste moeilijkheidsgraad, zou ik zeggen, dan heb je het te druk om op de omgevingen te letten.

avatar van Tsjo-Wi
Ok misschien moet ik dat maar eens proberen ja, heb t einde ook nooit gehaald...

avatar van Visie
Tsjo-Wi schreef:
Meest eentonige, inspiratieloze omgevingen ooit in de gamegeschiedenis en geforceerde schrikeffectjes die totaal niks toevoegen aan de gameplay. Wat een waardeloos spel...

Nu heb je dingen genoemd die weinig te maken hebben met wat FEAR wil bereiken, namelijk de KEIHARDE INTIEME ACTIE!!!!

avatar van Tsjo-Wi
Haha intieme actie klinkt wel een beetje gay Maarja ik ben al geen shooterfan dus mij doet t allemaal niet zo veel.

avatar van LimeLou
Haha intieme actie klinkt wel een beetje gay

Ach ja, als je shooters niet zo tof vind, kan ik begrijpen dat dit niks voor jou is, want het is vooral de actie gecombineerd met de horror (die ik wel geweldig vind) die dit spel zo erg apart en tof maakt.

avatar van Visie
Tsjo-Wi schreef:

Haha het was behoorlijk intiem hoor.

Eerlijk gezegd ben ik ook geen shooterfan, maar INTIEME shooters als FEAR en Crysis 2 zijn zalige games!

Zeer spannende en sfeervolle horrorgame. Zit nu nog maar in interval 2, maar heb toch al een paar leuke dingen gezien.

LimeLou schreef:

100% gelijk!

avatar van Boznaldo
Net uit gespeeld en moet zeggen het is een heerlijke shooter.

Hij mocht van mij alleen wel iets moeilijker vond dat er iets te veel healthkoffertjes lagen en het eind level was ook te gemakkelijk.

Maar de sfeer was fantastisch en het deed me soms ook denken aan Max Payne door de slow motions.
hij haalt het niet bij Max maar veel schilt het niet,de omgeving is iets te standaard en soms iets saai.

Ik ga zeker wel deel 2 spelen en deze speel ik zeker ook nog wel een keertje op de moeilijkste stand.

Ik kan niet anders dan deze game een dikke voldoende geven 4 dikke sterren is wel op z'n plaats.

EEN ECHTE AANRADER.......deze creepy game.

Heb hem net uitgespeeld, na 15,5 uur. Echt wel lang, maardat komt waarschijnlijk omdat ik redelijk veel de weg kwijt was in die megagrote gebouwen en die traliesen.
De actie was zeker wel aanwezig en de horror mocht er wel iets meer zijn, maar toch geweldige game. En Limelou, ik vond alleen de laatste 5 minuten echt spannend.

goed dat je hem een 5 waar vond crashke

avatar van roman123
KEIHARDE INTIEME ACTIE!!!!

lekker hoor.

avatar van Thomas83
Heb dit spel wel wat te weinig credits gegeven moet ik zeggen. Ik sta nog wel achter eigenlijk al mijn kritiek, maar het grote sterke punt van de gunplay van het spel verdient echt wel lof. Op dat vlak zelfs een van de beste spellen wat mij betreft. De wapens zijn erg leuk en voelen heerlijk aan, en door de graphics, slowmotion en animaties krijg je vaak van die mooie vuurgevechten, ook al is het niet zo moeilijk allemaal. Maar het heeft iets bevredigends om in slowmotion het effect van je schoten te zien. De gore is ook gewoon erg fijn in het spel. Het spel heeft me vooral teleurgesteld omdat ik meer van het horrorelement verwachtte. Maar als je het bekijkt als een pure shooter is het toch heel aardig.

avatar van dr channard
Ik had het spel hoger ingeschat; Ik zit in interval 6 en het is niet slecht maar vind het wel zeer repetitief met dezelfde grauwe omgevingen.

avatar van dr channard
Nah ik stop ermee. Al jaren stond deze game in mijn verlanglijst maar het wordt me nu te veel met die robots en andere dingen. Had het ook iets spannender verwacht. Jammer maar helaas.

Fijn spel wat er ook vandaag de dag nog prima uit ziet. Als er meer robots komen wordt het inderdaad wat minder, en het hele horor gedeelte was ook niet al te eng. Het verhaal en de cutscenes hadden ze ook wel achterwege kunnen laten. Maar de gameplay is heerlijk