
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (2024)
Nintendo Switch
Action / Adventure
single player
Ontwikkeld door Nintendo
Uitgegeven door Nintendo
Het is aan Zelda en haar wijsheid om het koninkrijk Hyrule te redden. De mensen van Hyrule worden gestolen door vreemde kloven die zijn ontstaan, waarbij een zekere zwaardvechter onder de vermisten is. Werk samen met de mysterieuze fee Tri en gebruik de kracht van de Tri Rod om echo's te creëren: imitaties van dingen die je in de omgeving tegenkomt. Creëer vervolgens die echo's opnieuw wanneer je maar wilt, om puzzels op te lossen en vijanden te verslaan. Gebruik echo's van waterblokken om nieuwe hoogten te bereiken, maak bruggen van oude bedden, gooi stenen naar vijanden of vind je eigen creatieve combinatie van echo's om de dingen op jouw manier te doen. Je kunt zelfs echo's van monsters creëren om aan je zijde te vechten in de strijd. Sluit je aan bij Zelda in haar zoektocht om Hyrule te redden.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=94RTrH2erPE
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Vooral leuk om dingen terug te zien uit andere Zelda games. Great Deku Tree (die eruit ziet als die in Ocarina of Time), Goddess statue uit Skyward Sword, beide rassen van de Zora's, etc.

Nieuwe Zelda: Echoes of Wisdom-trailer toont de 'Verlaten Wereld' | Gamer.nl
Weet er hier ook iemand of deze Zelda game met Nederlandse tekst zal zijn en zoja welke versie je dan moet hebben? Er komt namelijk een standaard editie en een Franse editie. Ik gok zelf dat je dan de standaard editie zou moeten hebben maar zeker weten doe ik dat niet. Wie weet het hier wel?
Volgens mij wereldwijd alle talen, maar de Europese ondersteund sowieso Nederlands, Engels Frans, Duits etc Dan maakt niet uit welke taal het hoesje heeft

Volgens mij wereldwijd alle talen, maar de Europese ondersteund sowieso Nederlands, Engels Frans, Duits etc Dan maakt niet uit welke taal het hoesje heeft

Bedankt voor je reactie. Dan even zien dat ik ergens de standaard editie kan scoren!

En de reviews liegen er niet om. Ik ga er dit weekend helemaal induiken

Een 9
En ontzettend veel dikke voldoendes op veel sites ik twijfelde (een beetje) eerlijk gezegd maar nu krijg ik er wel zin in..
Heb alleen teveel liggen voor nu maar op de lange termijn ga ik het vast wel spelen.
Dit is wel even wennen hoor. Hele andere speelstijl dan met je zwaard en schild.
Je leert wel veel en snel nieuwe echoes!
Game ziet er wel prachtig uit.
Dit is wel even wennen hoor. Hele andere speelstijl dan met je zwaard en schild.
Je leert wel veel en snel nieuwe echoes!
Als ik me niet vergis heeft ze hier in het spel op een gegeven moment ook een Sword en Shield (tweede ben ik niet zeker van). Of daar leek de gameplay die ik zag toch op. Het kan ook zijn dat dit ook onder het kopje van Echoes valt.
Ik probeer wel zo weinig mogelijk spoilers te lezen though. Enkel wat footage bekeken. Kwestie van dat deze Zelda me eigenlijk net wat boeiender lijkt dan de vorige, maar dat heeft vooral met het perspectief te maken. Zowel deze als Tears of The Kingdom komen ergens de komende maanden wel in de kast.
Ben wel benieuwd hoe dit op de langere termijn zal zijn inderdaad, of je niet verzeilt in een systeem waarin je iedere keer de zelfde oplossingen gaat gebruiken ofzo, maar tot nog toe zeker geen last van!

Geweldig om te ontdekken, geheimen zoeken, side quests etc
Wel vallen de dungeons me nog wat tegen. Te kort en makkelijk. Heb er 3 gedaan, dus hopelijk zijn de andere uitgebreider en wat uitdagender, alhoewel ik dat betwijfel.
Wel had ik wat moeite met echeo canon die heeft me wel wat pogingen gekost

Hele weekend geen plannen, dus ik ga op vakantie in Hyrule de komende dagen

Beetje gemixte gevoelens. Enerzijds weer een tof avontuur en aan de andere kant miste ik toch wat complexe dungeons en bosses. Het werd nergens uitdagend. Heb de automatons nooit gebruikt en drankjes/smoothies had ik allerminst nodig om dit avontuur te voltooien.
Ook de eindbaas Null vond ik niet echt een sprekend karakter. Hetzelfde geld voor compagnon Tri. Over karakters gesproken, van mij mag er ook wel wat ander volk komen in de volgende Zelda's. We kennen ze nu wel, de gorons, gerudo, Zora's etc etc.
Toch een krappe 4*, want het blijft een feest te ontdekken en te puzzelen in Hyrule.
De echoes waren toch ook wel fun om mee te experimenteren. Het ziet er allemaal weer gelikt uit, echter was de framerate wel her en der wat aan het strugglen.
Nintendo hen eigen games kunnen bijna niet misgaan en zorgen altijd voor een glimlach. Zeker sterke franchise als deze.
Het is letterlijk dezelfde game als Link’s Awakening remake enkel met een gimmick toegevoegd.
De moeilijkheidsgraad is niet zo hoog, maar dat had ik ook niet verwacht. Af en toe moet ik toch wel even goed kijken van; "hoe kan ik dit aanpakken?" Niet heel moeilijk dus, maar toch zeker met vermakelijke uitdaginkjes en verre van saai.
Tot dusver best een goede game, die de charme van klassieke 2D Zelda games combineert met unieke moderne gameplay elementen.
In een reeks die al bijna 40 jaar haar naam draagt, is het eigenlijk best bijzonder dat het zolang geduurd heeft om eindelijk eens in de schoenen van Zelda te lopen. Het oerconservatieve Nintendo heeft het toch aangedurfd en haar hoofdroldebuut is meer dan prima. Goed zelfs. Echoes of Wisdom gaat grotendeels terug naar de traditionele Zelda formule en combineert dit met het recente non-lineaire gameplay design van met name Tears of the Kingdom.
Het beste wat Echoes of Wisdom te bieden heeft, is Link voor de verandering eens een jonkheer in nood te maken. Weg (althans grotendeels) zijn de primitieve zwaarden, bogen en bommen. In plaats daarvan krijg je ‘slechts’ een magische staf. Daar kun je niet mee slaan, maar je kunt er wel voorwerpen, vijanden en allerlei dingetjes mee oproepen die je niet alleen helpen met het oplossen van puzzels of het verkennen van gebieden, maar je ook (indirect) van aanvallende impuls voorzien. Daar zie je de grootste invloeden van TOTK. Vaak is er niet één oplossing voor een probleem, maar kun je met (een combinatie van) verschillende echo’s tot een oplossing komen. Meerdere wegen leiden naar Ro-- uhm, Hyrule.
Na verloop van tijd krijg je alleen wel erg veel echo’s tot je beschikking, waardoor het navigeren en zoeken naar bepaalde echo’s soms nogal onoverzichtelijk en vervelend kan worden. TOTK had dit probleempje tot op zekere hoogte ook, en Echoes lijkt daar niet echt van geleerd te hebben. In de praktijk is dat niet altijd even erg, want naar mate je meer – en betere – echo’s vindt, zul je de oudere nauwelijks meer gebruiken. Maar soms heb je toch wel een bepaalde echo nodig die je al uren niet meer gebruikt hebt, en dan is het toch eventjes zoeken.
Qua visueel design is het eigenlijk vrijwel de remake van Link’s Awakening. Daar zitten voor mij de grootste minpunten. In het geval van Link’s Awakening kon ik me dat enigszins nog voorstellen omdat je als remake zijnde niet te veel van het gevoel en de vibe van het origineel wilt afwijken. Maar in een nieuw en origineel deel als dit had ik toch graag een andere visuele stijl willen zien. Aan de andere kant misschien maar goed ook dat dit niet is gebeurd, want met de huidige – op het eerste oog niet zo belastende – visuele stijl was het voor de Switch al echt aanpoten met de performance en kan je de framerate toch regelmatig voelen tanken.
Desalniettemin heeft dat het plezier niet echt kunnen drukken. Echoes of Wisdom is een leuk avontuur met goede gameplay dat de 2D reeks weer van een frisse wind voorziet, maar naar mijn mening uiteindelijk ‘slechts’ (zeer) aangenaam tijdverdrijf in plaats van een moderne klassieker.
Toch begon ik later de vrijheid om gewoon een tijd ongelimiteerd zelf te kunnen vechten wel een beetje te missen en miste ik ook wat afwisseling of een verassende wending in het verloop van het spel waardoor ik me zeker in het laatste deel toch wat moest pushen om het af te ronden.
Al met al een prima game, maar voor mij niet echt een klassieker in de serie. Maar toch goed dat Nintendo ook creatief blijft en nieuwe dingen probeert.
In het basisconcept is deze geheel in lijn van de reeks, met een twist die het net iets anders maakt. Het is niet puur omwille van een andere karakter als hoofdpersoon, maar vooral de onmogelijkheid om echoes, waaronder een 'traditioneel' zwaard ongelimiteerd te kunnen gebruiken. Daar zit bij dit deel de creativiteit, het experiment waar de makers vanuit gingen, en het werkt.
De dagen van Ocarina of Time en The Wind Waker en ook Twilight Princess.
Die mis ik wel ja.
Wil gewoon een groen pakske en die oude song weer in mijn oren.
Dat is het Zelda gevoel en anders niet.