The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (2024)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Het is aan Zelda en haar wijsheid om het koninkrijk Hyrule te redden. De mensen van Hyrule worden gestolen door vreemde kloven die zijn ontstaan, waarbij een zekere zwaardvechter onder de vermisten is. Werk samen met de mysterieuze fee Tri en gebruik de kracht van de Tri Rod om echo's te creëren: imitaties van dingen die je in de omgeving tegenkomt. Creëer vervolgens die echo's opnieuw wanneer je maar wilt, om puzzels op te lossen en vijanden te verslaan. Gebruik echo's van waterblokken om nieuwe hoogten te bereiken, maak bruggen van oude bedden, gooi stenen naar vijanden of vind je eigen creatieve combinatie van echo's om de dingen op jouw manier te doen. Je kunt zelfs echo's van monsters creëren om aan je zijde te vechten in de strijd. Sluit je aan bij Zelda in haar zoektocht om Hyrule te redden.

• vanaf 26 september te koop voor de Nintendo Switch

avatar van brawljeff
De grap 'leuk dat je een keer als Link kunt spelen' is al eindeloos vaak gemaakt vandaag, maar dit ziet er allemaal prima uit. Leuk dat Nintendo het weer over de creatieve boeg gooit, net als de laatste grote Zelda games. Wel vrees ik dat deze game ontzettend makkelijk gaat zijn en daardoor minder interessant. Maar goed, even afwachten!

avatar van legian
Op de een of andere manier trekt dit mij veel meet dan de laatste 2 grote Zelda games. Gewoon een wat simpelere en behapbaardere Zelda trekt mij wel. Ben hier wel benieuwd naar. En dat we met Zelda mogen spelen is natuurlijk ook een leuk idee.

avatar van Manny Calavera
Ik vind het vooral heel leuk dat Nintendo blijft experimenteren met vernieuwende gameplay. Dit kan wel eens erg goed worden.

avatar van Princess Piranha
Jaaa zin in!

Vooral leuk om dingen terug te zien uit andere Zelda games. Great Deku Tree (die eruit ziet als die in Ocarina of Time), Goddess statue uit Skyward Sword, beide rassen van de Zora's, etc.