The Settlers: Rise of an Empire (2007)

Alternatieve titel: The Settlers VI

Strategy

Ontwikkeld door Blue Byte
Uitgegeven door Ubisoft

In The Settlers: Rise of an Empire moet je als speler levendige, bruisende steden bouwen in de Middeleeuwen. Je begint met een kleine nederzetting, maar door goede planning, het vergaren van grondstofen, het verzorgen van voedsel en het onderhouden van handelsrelaties kan deze nederzetting uitgroeien tot een grote stad. De game bevat een dynamische singleplayercampagne, een modus waarin je vrij kunt spelen met een grote hoeveelheid maps, verschillende online multiplayermodi en een 'map editor' waarin je je eigen missies kunt creëren.

avatar van DoraRing
Zal dit dan wel wat worden?

avatar van Brandjuh
Een 2,5
Spel zelf vind ik wel leuk, en de grapics zien er wel aardig uit.
Maar persoonlijk vind ik dat ze wel mogen stoppen met uitbereiden omdat je weer zoon lange reeks krijgt van settler games.

Zoals je bij Age of Empire, age of wonder etc al hebt. kortom tijd voor iets nieuws

Greetz
brandjuh

Vond dit geen overbodige uitbreiding en vooral leuk met de nieuwe grondstoffen.
Vind dit wel wat gemakkelijker als de vorige reeks.

Leuk spel, grafisch ook erg mooi. De vele verschillende gebouwen waren erg leuk, maar het was wel vervelend dat je settlers zo vaak gingen staken. De verhaallijn was jammergenoeg niet zo interessant.
Multiplayer is ie ook erg leuk, het is alleen jammer dat je ongelovelijk lang bezig bent voordat je klaar bent.

avatar van Blueyed
Een leuk spel. Maar de singelplayer spoort je niet aan, om hem nog eens over te doen.
Het leukste aan het spel is toch wel, het opbouwen van je dorpje...naar een bruisende middeleeuwse stad. Zo moet je al je settlers tevreden houden, zelfs wanneer jou stad onder aanval is.
De gevechten vind ik persoonlijk een beetje...nah...twijfelachtig. 't Is wel goed, maar niet spectaculair.

@ Hedser:
Als je settlers veel gaan staken. Dan doe je iets niet goed. Ik heb er namelijk nooit last van.

avatar van Starmaster501
Heb je hier een erg goede pc voor nodig? De vorige (deel 5) kon ik gewoon spelen

avatar van Freud
Ik heb het goedkoop gekocht om mijn dagen wat op te vullen toen ik drie weken zonder internet zat, en ben ook nu nog met vrij veel enthousiasme aan het spelen. Ik hou niet zo van de 3D-look - geef mij maar simpele luchtbeelden zoals in Age of Empires, echt realistisch wordt het toch nooit, maar voor de rest is het wel leuk, vrij geraffineerd ook allemaal.

Het is grafisch wel een redelijk zwaar spel denk ik, mijn laptop heeft er in ieder geval wat problemen mee - ik heb de details achteruit gezet en zelfs nu valt hij (heel af en toe, maar dan toch) ineens uit, meestal als een van de personages begint te babbelen. Ik heb nu niet direct een supersterke laptop (is al een paar jaar oud), maar het is wel de eerste keer dat ik dat soort problemen tegenkom.

avatar van FelixTheCat
Een leuke game. Mooi en leuk.

avatar van PoisonBoy
Mooi gemaakt deze game. Leuk spel, op youtube staan er ook heel veel filmpjes van voor degene die het wat lijkt. 4.5

avatar van dikkop
Binnenkort weer een nieuwe release...

avatar van Blueyed
een nieuwe settlers?