WWII Online (2001)

Action / Simulation
online

Ontwikkeld door Cornered Rat en Playnet
Uitgegeven door Strategy First, Tri Synergy, Matrix en GMX

WWII Online is een multi massive online strategy actie simulatie game in 3D waarin je tegen, honderden, zo niet duizenden, anderen kunt spelen. Bescherm je eigen gebied, verover andermans gebied en zorg ervoor dat je zelf niet geraakt wordt door een rondvliegende kogel. Stap in een vliegtuig, tank, vrachtwagen, boot of ga gewoon te voet. Dit alles op een virtueel slagveld van 144000 km2.

Haha nice!

avatar van Tha Luz
Gaan ze trouwens nog aan een vervolg werken of houden ze het maar op 1 deel ?Alleen weet ik nu al zowiezo dat ik dit spel nooit ga aangschaffen aangezien je per maand(toch?)moet betalen en de graphics zijn bij mij gewoon heel erg belangrijk.

avatar van ewalk
Er komt geen vervolg op deze game, althans voorlopig niet omdat ze nu bezig zijn met een release in CHina en als er ooit een ander deel komt dan zal het gewoon of Noord Afrika of het Oostfront, of the Pacific zijn. Vergeet niet: deze game is geen maps aan elkaar of missies aanelkaar spelen maar 1 levensgrote map zonder laadtijden, zonder borders etc.

Tja, dat is het bij games hè? De een gaat voor de gameplay de ander voor de graphics. Een balans tussen beiden is natuurlijk het mooist, maar vaak zijn hebben de games met de mooiste graphics geen hoge herspeelbaarheidsgehalte.

avatar van wo2-freak
Waar kan ik dit spel kopen?
Lijkt me wel een leuk oorlogsspel

avatar van Tha Luz
Weet het niet.Mischien moet je ff bol.com proberen.

avatar van ewalk
Hey, WO2-Freak! Hoe gaat ie? Surf eens naar het forum van www.dutchd.nl en vindt antwoord op je vragen over de ultieme WO2 game. Iemand met jouw naam moet het zeker geweldig vinden!
Je kunt het spel gratis downloaden van hun site. Je kunt dan echter alleen maar offline spelen.

avatar van Tha Luz
En wat houd dat in offline spelen?

avatar van ewalk
Gewoon oefneen met alle voertuigen, vliegtuigen, boten en wapens van alle zijden meer niet. er zijn geen bots of zo en ook geen single player missions.En geloof me dat oefenen heb je echt nodig voordat je online gaat. Er is een 14 daagse free trial via www.MMORPG.COm. Voordat je die gaat doen wip dan eerst maar langs www.dutchd.nl.

avatar van Tha Luz
Maar je bent zo gek op dit spel en het staat op nummer 1 in je top10 maar waarom geef je het dan maar een 4.0*?

avatar van ewalk
Een 4 is al vrij hoog vind ik persoonlijk. Ik geef de game geen vijf omdat hij nog niet af is en er best nog verbeteringen mogen plaatsvinden. Voor de rest is het een unieke game die tot nu toe ongevenaard is.

avatar van Tha Luz
Maar je hebt andere games een 4.5* gegeven en die heb je niet op 1 staan..

joeri592
jij hebt far cry in je top 10 ook hoger dan brothers in arms hell's higway maar je geeft toch brothers in arms hoger, zo vreemd is dat toch niet??

avatar van Tha Luz
Komt door de replay waarde,en het staat niet op de 1e plaatst bij mij,voor mij is een spel dat op de 1eplaats moet staan in mijn top 10 een 5*waard en niet een 4.0* wat neer komt op een 8 maar daar hebben we het al zo vaak over gehad.

avatar van ewalk
Eignelijk geef je zelf al antwoord op die vraag: de replaywaarde vind je belangrijk. Dat gaat hier eigenlijk ook op.
Sommige cijfers kunnen natuurlijk hoog uitpakken, maar dan hangt het ervan af waar je de nadruk op legt. Op de gameplay, graphics, originaliteit etc. NAtuurlijk pak je dan een gemiddelde, maar juist omdat WWII graphisch minder is en eigenlijk niet af is gaat dat gemiddelde wat dat betreft omlaag. Dat neemt niet weg dat de replaywaarde en de reden is waarom hij bij mij hoger staat dan enige andere game. Ik probeer hier eignelijk nog best objectief in te zijn: anders had ik hem gelijk een 5 moeten geven maar dat doe ik dus niet.

avatar van Tha Luz
haha oke i get your point

avatar van wo2-freak
waar kun je deze gratis downloaden en spelen

OPLICHTERIJ

je moet cc opgeven als je 14 dagen wilt proberen, haha en dan zeker geld jatten van je kaart en zeggen dat je akkoord bent gegaan met hun spel ding.

liever niet, haat oplichters

avatar van ewalk
Nee hoor, ze willen gewoon checken of jij als speler de boel niet oplicht! Dit wordt door heel veel legale bedrijven gedaan. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ga eens kijken op het forum van www.Dutchd.nl voor meer info over de game in het Nederlands. Je zult er geen spijt van krijgen.

avatar van oliver
Is dit zoiets als battlefield 1942, maar dan online?

avatar van ewalk
Hoi oliver, check even een pagina terug, daar staat wat uitleg. verder is het even goed te vermelden dat er weer een nieuwe patch zit aan te komen. Eentje die heel veel gaat veranderen. 1.31! Wat is er anders? de neiuwe engine wordt langzamerhand ingevoerd, waarbij er sprake is van weersveranderingen, ragdollphysics en veel nieuwe animaties en modellen.!! Kijk eens op de officiele site.
WWII Online- Battleground Europe - battlegroundeurope.com

avatar van Tha Luz
Ik moet je toegeven ewalk. Het ziet er allemaal super vet uit. Die filmpjes op youtube van die airborne operatie en grote veldslagen.. Maar het zijn toch de graphics en de maandelijkse kosten die mij weerhouden. Ik wil gewoon geen spel kopen dat er slechter uitziet als call of duty 1. En daar dan ook nog meer voor betalen. Met CoD2 beelden zou ik dit zonder twijvel kopen, helaas zijn die er niet

avatar van ewalk
Tha Luz, je hebt twee soorten gamers:
- degenen die voor de graphics gaan
- degenen die voor de gameplay gaan

Ik reken mijzelf tot de laatste. Vette graphics zijn aan mij en mijn systeem niet besteed. Wel zal ik binnenkort een ander PC aanschaffen omdat ook deze game steeds meer rekenkracht vraagt ,helemaal nu er Ragdoll physics en nieuwe animaties zijn gepland.

Ik verzeker je dat als je eenmaal onder wordt gedompeld in de sfeer van het spel, de graphics je geen ruk kunnen schelen, Tha Luz.

Ik zeg altijd maar: eerst proberen en dan oordelen. Je kunt niet van te voren beoordelen of iets leuk is door alleen maar de buitenkant te bekijken. Kijk dus eerst wat verder dan je neus lang is.

De game is inmiddels in een Beta fase gepresenteerd in China. Daar zijn de lgers omgetoverd in rood en blauw. De chinezen zijn verrukt over het spel.

YouTube - v1.31 Beta- Infantry Rag Doll Effects Test

YouTube - Battleground Europe. Massive Para Drop

hmm, dit zijn die dingetjes waar ik mij aan erger... je word er nerveus van.. Die filmpjes van jou zien er wel leuk uit. Maar dat zit tegenwoordig al in elk spel dus ik weet niet of ik daar nou zo van overtuigd raak. Maar dat neemt niet weg dat ik zeker die trial ga proberen.

avatar van ewalk
Het is voor deze game een mijlpaal als je de oudere graphics ziet. Het spel heeft een evolutie doorgemaakt van zeg je u! Bekijk voor de grap de oude beelden uit 2001 maar eens. Het is een totaal ander spel geworden. Hulde aan de ontwikkelaars. Het is bovendien de langsbestaande MMO game.

Hoeveel subscribers heeft het eigenlijk?

avatar van ewalk
Tha Luz, Waar erger je je aan en waar wordt je precies nerveus van bij die Paradrop? Als je gaat proberen ga eerst eens naar het forum van www.dutchd.nl daar kun je veel antwoorden op je vragen krijgen. Reken maar dat je die zult hebben.

BoordAppel schreef:
Hoeveel subscribers heeft het eigenlijk?

Er zijn zo'n 300.000 members op het forum waarvan er zo'n 15 tot 20.000 actief zijn, maar niet allemaal tegelijk jammer genoeg. Exacte aantallen weet ik niet.
Op hoogtepunt dagen zijn er een paar duizend mensen tegelijk bezig, denk ik. Grote battles op doorsnee dagen leveren gevechten op tussen gemiddeld zo'n honderd tweehonderd man voor 1 stad bijvoorbeeld. In mindere delen van de dag zijn er slechts een paar honderd mensen online over de hele wereld genomen. Laat in de avond dan komen er veel Amerikanen bij dan is het verreweg het drukst, maar onderschat ook de australiers niet.

Meestal als er een nieuwe patch gereed is, is het ontzettend druk en zijn er ook veel greentags(nieuwe recruten). Ik ben benieuwd wat er gebeurd als 1.31 uitkomt!

Dat zijn flink wat mensen. Enig idee hoe dat in verhouding staat met World of Warcraft?

ewalk schreef:

Ten eerste die poppetjes die niet stil kunnen zitten maar de hele tijd heen en weer trillen. En dan ten 2e dat als ze eruit springen ze gewoon weg zijn niet dat ze eerst naar de uitgang lopen. Die kleine dingetjes

BoordAppel schreef:

Niet te vergelijken. WoW is van een grote producent en heeft grote advertentiecampagnes gehad waardoor er wereldwijd honderduizenden of misschien zelfs een paar miljoen mensen op diverse servers spelen. Dit spel is van een kleine club mensen die niet veel geld hebben. Daarnaast wordt het op 1 server gespeeld.

Tha Luz schreef:

Ik snap wat je bedoeld. Dat zijn technische bugs of hoe je het wilt noemen waar ik geen oog voor heb. Dat heeft te maken met de animatie van de avatars. Indien je op J drukt dan springt je mannetje uit het vliegtuig althans hij valt naar beneden en zijn parachute gaat automatisch uit. De gelikte beelden van COD zijn er in dit geval niet, maar dat maakt mij niet uit. Je weet dat COD erg veel gebruikt maakt van scripted gameplay en dat vind ik iets verschrikkelijks. Met andere woorden als je met je mannetje langs een bepaald punt komt dan trigger je iets waardoor een specifiek beeld wordt vertoond of er speelt dat filmpje af. Alles is dan vooraf al bepaald. Een soort van spookhuisritje waarbij je niet van de rails kan. Dat vind ik dus jammer. WOII online is gewoon totale vrijheid waarbij je dus geen rol in een verhaal speelt. Je maakt het verhaal namelijk zelf. Ik weet dat het spel verre van perfect is maar de gameplay maakt meer dan goed.
Wat ik lastiger vind is dat wanneer ik midden in een gevecht ergens in een stad zit een fps van maar 12 heb. Daarom vecht ik het liefst in de open velden dan gaat mijn fps stukken omhoog. Ik ben dan ook aan het sparen voor een monstersysteem zodat ik een zeer hoge fps krijg.