Virtua Fighter 2 (1995)

Arcade / PC / PlayStation 3 / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Saturn
Fighting

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Een jaar na het eerste kampioenschap worden Akira, Wolf, Pai, Jeffry, Kage, Jacky en Sarah opnieuw uitgenodigd voor het 'Word Fighting Tournament'. Dit keer met twee nieuwe spelers, dronkenlap Kung-Fu Shun-Di en Lion Rafale, die vecht voor zijn vrijheid. Elke speler heeft zijn eigen stijl, van de snelle aanvallen van Pai tot de harde slagen van Jeffry.

2 BERICHTEN

Game_Kaza
Virtua Fighter 2 is een spel met slecht 2 aanval-knoppen. Waardoor de Arcade versie erg leuk is. In amerika speelde ik ook de arcade versie, maar in Nederland moest ik het voor de pc kopen.

PC of niet, het bleef een leuk spel. Vooral omdat ik jong was en van geweldadige games hield.

Game_Kaza
Laatst uit verveling ging ik het maar weer spelen en het blijft mij vermaken. Het idee dat je alle aanvallen kan blokken op de beetpakaanvallen na is hier nog wel het beste bewerkt. Het doet hier geen schade, de aanvallen zijn snel en je moet maar weten of het hoog of laag komt.
Je hebt wel degelijk meer dan 2 aanvalsknoppen. Maar die andere zijn meestal 1 langzame harde klap of een kort boksje. Stelt dus niet veel voor.

Valt mij nu op dat er aandacht is besteed aan muziek. Ik vind niet dat het heel veel voorstelt maar het Akira theme is zeker goed, en de rest is vermakelijk.

Van alle spelers vind ik Akira de beste. De meest apartste stijl, (goed muziekje als gezegt), ziet er goed uit en strijdkreten inplaats van een vage uitspraak.

Jammer hier is wel:
- klein spel
- Soms heb je erg overpowerde aanvallen. (1x deze aanval en iemand is al 75% leven kwijt)
- De eindbaas kun je alleen bevechten, niet voor spelen.

Krijgt toch een 4*. Een Virtua actie die ik nergens ander terug zag: als iemand op de grond ligt kun je op deze springen.