Jade Cocoon: Story of the Tamamayu (1998)

Alternatieve titels: Tamamayu Monogatari | Jade Cocoon

PlayStation

Ontwikkeld door Genki en Studio Ghibli
Uitgegeven door Genki, Crave en Ubisoft

De jonge Levant uit het dorpje Syrus, heeft een grote verantwoordelijkheid op zich rusten... Syrus is lang geleden door een 'Evil Spirit' vervloekt en de omliggende bossen gevuld met monsters. Levant's vader was de 'Cocoon-Master' van het dorpje, de enige persoon die de monsters kon verslaan en hun ziel reinigen, maar hij is verdwenen en vermoedelijk omgekomen diep in het bos. Nu is het Levant's beurt om ingewijd te worden in de Cocoon-Master traditie, maar hij wordt in zijn dromen gekweld door demonen, die hem proberen te weerhouden van zijn lot. Zal hij met behulp van zijn vriendin, mahbu, deze mentale en fysieke initiatie kunnen weerstaan?

Visueel verbluffende game ism studio ghibli designer Katsuya Kondō is het gelukt een mooie sfeer te bouwen die door de serene en toch levendige omgeving en goed uitgewerkte karakters imo niet onderdoet voor ghibli films (binnen de grafische capaciteiten van de psx).
Gameplay is een mix tussen resident stijl adventure-verkenning en standaard turn-based combat met als twist, het gebruik van pokémon-achtige monsters die je kan trainen en inzetten tijdens battles. Niks vernieuwends maar degelijk en complex genoeg om lang boeiend te blijven.
Waar het spel het echt van moet hebben is het verhaal en de sfeer, de muziek en graphics, en ook de goeie voice-acting maken dit tot een unieke ervaring, waar je je echt in kan verliezen.

Beetje een vergeten topper omdat 'ie toendertijd ondergesneeuwd raakte tijdens de pokémon-storm. -> 4,5*

Hier de Intro...
En hier de game's prachtige main theme gespeeld op glazen en gitaar .

Hee, leuk, was dit spel bijna vergeten. Maar in m'n herinnering is het toch niet zo'n bijzondere Pokémon-kloon. Vooral de monsters waren lang niet zo treffend ontworpen.

Ik zou het graag nog eens spelen, maar volgens mij is de CD kapot.

Toch heb ik het altijd bewaard.

Leuke game destijds op de ps1...was één van mijn favoriet. De omgevingen en locaties in de game waren rustgevend, evenals de meesterlijke ambient-muziek in de game.
Een game om nooit te vergeten..4,0*

War-Ultima
gamelord schreef:
Een game om nooit te vergeten..4,0*

Jade Cocoon was inderdaad extreem sfeerrijk, ook vond ik het concept best wel origineel en creatief, beesten/wezens met elkaar combineren etc.

Final Fantasy meets Pokemon.

Ja echt wel Adrie

ook de combat met de beestjes was vet om te spelen. Maar wat mij eigenlijk steeds bij blijft is de fantatische muziek...ga toch voor 1 keer eens een game downnen via torrent..deze!!

avatar van LimeLou
Klinkt interessant deze game, alles wat ik er over hoor klinkt goed