menu

Assassin's Creed Shadows (2025)

mijn stem
geen stemmen

Macintosh / PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action / Adventure
single player

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Japan, 1579 – Het land is op een wreed pad richting eenwording gedreven door de ijzeren wil van Daimyo Oda Nobunaga. De onrust groeit naarmate er nieuwe coalities verschijnen en corrupte buitenlanders het land infiltreren. Na de brute invasie van de vredige provincie Iga begint een jonge shinobi aan een reis om een ​​onmogelijke belofte waar te maken, terwijl een legendarische samoerai een nieuw doel vindt in de confrontatie met de demonen uit zijn verleden. In Assassin's Creed Shadows beleef je de met elkaar verweven verhalen van Naoe, een bedreven shinobi Assassin uit de provincie Iga, en Yasuke, de krachtige Afrikaanse samoerai uit de historische legende. Tegen de achtergrond van de turbulente late Sengoku-periode zal dit opmerkelijke duo hun gemeenschappelijke lot ontdekken terwijl ze een nieuw tijdperk voor Japan inluiden. Van chaos naar doel, van duisternis naar licht. Een nieuwe geloofsbelijdenis verrijst boven Japan.

  • vanaf 14 februari 2025 te koop voor de Macintosh
  • vanaf 14 februari 2025 te koop voor de PC
  • vanaf 14 februari 2025 te koop voor de PlayStation 5
  • vanaf 14 februari 2025 te koop voor de Xbox Series X/S

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=lZN-kKoGevo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van -marco-
Teruggetrokken van de TGS, presentatie ging niet door en zojuist is de game uitgesteld naar 14-02-2025

avatar van Manny Calavera
Tsja, go woke go broke enzo.

Dat hele bedrijf staat gruwelijk in brand omdat ze al 10 jaar niet meer snappen wat ze moeten leveren aan gamers.

avatar van Banjo
-marco- schreef:
Teruggetrokken van de TGS, presentatie ging niet door en zojuist is de game uitgesteld naar 14-02-2025
Ja omdat dit spel vooral fouten heeft gemaakt tegenover de Japanse cultuur .

Ze (ubisoft) hebben dan ook hun excuses aangeboden aan Japan nou dan weet je dat er iets mis is gegaan...

avatar van Banjo
Manny Calavera schreef:


Dat hele bedrijf staat gruwelijk in brand omdat ze al 10 jaar niet meer snappen wat ze moeten leveren aan gamers.


Dat is niet helemaal waar ik kan je genoeg spellen op noemen die Ubisoft wel goed heeft uitgevoerd.
Maar er zijn er ook genoeg grote spellen die ze wel fout hebben benadert.

avatar van Manny Calavera
Banjo schreef:
(quote)


Dat is niet helemaal waar ik kan je genoeg spellen op noemen die Ubisoft wel goed heeft uitgevoerd.
Maar er zijn er ook genoeg grote spellen die ze wel fout hebben benadert.


Dan is het toch wel waar wat ik zeg?

En ja, ze hebben ook vast 1 of 2 keer wel wat geleverd, maar je snapt me wel. Als een voetballer van de 10 keer 9x heel slecht speelt zeggen we ook dat hij er weinig van kan, ook al was hij een wedstrijd wel goed.

avatar van Manny Calavera
Banjo schreef:
(quote)
Ja omdat dit spel vooral fouten heeft gemaakt tegenover de Japanse cultuur .

Ze (ubisoft) hebben dan ook hun excuses aangeboden aan Japan nou dan weet je dat er iets mis is gegaan...


Een Japangame maken met een zwarte homoseksuele samurai. Dan ben je als bedrijf ook wel klaar. Niet zo onterecht dat Japan pissed off is en dat de rest van de wereld er ook wat van vind. Alsof Ubisoft dat niet aan had kunnen zien komen. Had dit gewoon gemaakt met een stoere Japanner in de hoofdrol die eruit ziet en handelt als een Japanner.

Om die reden vind ik het drama rondom deze game wel vermakelijk. Ze krijgen wat ze verdienen.

Ik vind het overigens wel jammer, een normale game in het oude Japan had ik graag eens gespeeld, zelfs al is het een AC game. Nu maar hopen dat de vannacht aangekondigde opvolger van GoT wel aan de verwachtingen voldoet. Ik ga dat eerste deel maar eens een keer spelen, ook nog niet gedaan.

avatar van Sinner
Banjo schreef:
Dat is niet helemaal waar ik kan je genoeg spellen op noemen die Ubisoft wel goed heeft uitgevoerd.
Maar er zijn er ook genoeg grote spellen die ze wel fout hebben benadert.


Idem. Er is hier en daar eentje die misschien niet je van dat is. Maar alleen dit jaar hebben ze een heel degelijke Star Wars game geleverd en een geweldige Prince of Persia. En dan moet die Rogue Prince of Persia ook nog komen.

Overigens ben ik benieuwd wat de exacte reden van uitstel is. Want Yasuke, 'de zwarte Samurai', heeft wel degelijk bestaan. Alleen bestaat er discussie tussen diverse geschiedkundigen wat nou eigenlijk zijn echte rol was. Of hij nou 'echt' Samurai was of de rang van wapendrager had of iets ertussenin.

Afro-Samurai is er ondermeer op gebaseerd, ook nog een anime waarvan ik de naam kwijt ben maar bij een vriend zag liggen en ik weet dat Chadwick Boseman (black Panther) voor zijn dood ook in voorbereiding was om het personage neer te zetten in een echte film.

avatar van Manny Calavera
Een heel degelijke SW game of gewoon een tegenvallende SW game? De game verkoopt slecht en dat heeft redenen.

Wat betreft de zwarte samurai, het stoort mensen en vooral ook mensen in Japan dat Ubisoft net die ene homoseksuele zwarte samurai als hoofdrol heeft gekozen terwijl ze gewoon een reguliere Japanner hadden kunnen gebruiken, maar bij Ubisoft zit er een politieke diversiteitsagenda achter. Los van wat jij of ik daar van vinden, heeft de gamewereld daar dus niks mee en kwam er een shitstorm los dat miljoenen aan potentiële kopers kost. En dit speelt al jaren, want Ubisoft hoort al een hele lange tijd dat hun producten niet goed meer aansluiten bij het de consument graag speelt. Dit hoor je nooit bij een Nintendo, om eens niet de minste te noemen.

Bij Ubisoft is het aandeel al een tijdje dieprood en is het gevaarlijk geworden voor de toekomst van het bedrijf. De twee broers die Ubisoft runnen staan tegenover de aandeelhouders van Tencent die vermoedelijk gewoon producten willen zien die aansluiten bij wat de consument wil. Zie ook Sony, niemand zit te wachten op een generieke kut shooter als Concord, maar mensen lopen wel warm voor Astro Bot. Dat moet je toch eens voelen als bedrijf.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Een heel degelijke SW game of gewoon een tegenvallende SW game? De game verkoopt slecht en dat heeft redenen.


Ja. Wat dacht je van ondermeer een overaanbod aan games? Een te hoog ingeschatte verkoopscijfer? Of wellicht het vreemde DLC model. Of het feit dat het ook op Ubisoft service te spelen valt? Legio redenen waarom het een mindere verkoop kan hebben. Er zijn dit jaar zat uutstekende games waarvan de verkoop wel tegenvalt.

En of Yasuke nou 'miljoenen potentiele kopers tegenhoud'? Gissingen.

De reden voor de verschuiving is inmiddels bekend. Het prijs / DLC model en optimalisatie van het spel.

avatar van IH88_Trinity
Sinner schreef:
(quote)


Ja. Wat dacht je van ondermeer een overaanbod aan games? Een te hoog ingeschatte verkoopscijfer? Of wellicht het vreemde DLC model. Of het feit dat het ook op Ubisoft service te spelen valt? Legio redenen waarom het een mindere verkoop kan hebben. Er zijn dit jaar zat uutstekende games waarvan de verkoop wel tegenvalt.

En of Yasuke nou 'miljoenen potentiele kopers tegenhoud'? Gissingen.

De reden voor de verschuiving is inmiddels bekend. Het prijs / DLC model en optimalisatie van het spel.


Ja, maar denk je dat het qua overaanbod aan games in 2025 beter is? ik denk eerder het tegenovergestelde. Als je ziet wat er allemaal uitkomt in 2025... Je bent failliet als je dat allemaal wilt spelen. Shadows heeft misschien wel honderden miljoenen gekost, en als je ziet waar het straks in februari tegen moet opboksen.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Ja. Wat dacht je van ondermeer een overaanbod aan games? Een te hoog ingeschatte verkoopscijfer? Of wellicht het vreemde DLC model. Of het feit dat het ook op Ubisoft service te spelen valt? Legio redenen waarom het een mindere verkoop kan hebben. Er zijn dit jaar zat uutstekende games waarvan de verkoop wel tegenvalt.

En of Yasuke nou 'miljoenen potentiele kopers tegenhoud'? Gissingen.

De reden voor de verschuiving is inmiddels bekend. Het prijs / DLC model en optimalisatie van het spel.


Beetje naïef of kop in het zand steek-gedrag dit. Kijk je dan echt bewust weg van de werkelijke problemen bij Ubisoft? Maak eens een rondje twitter, lees artikelen, bekijk op sites comments. Er wordt van alles genoemd aan redenen maar niet jouw argumenten. Ubisoft is doodziek en totaal vervreemd van hun klanten. Mensen hebben een hekel gekregen aan hun copy and paste games. De laatste Far Cry, AC, Avatar en Star Wars game zijn gewoon bijna hetzelfde, maar in een ander jasje. En dan zwijgen we nog maar even over het woke sausje wat ze uitgesmeerd hebben en waar gamers echt klaar mee zijn. Die willen gewoon toffe games en geen wijzend vingertje vol levenslessen. En inderdaad, die zijn ook klaar met DLC, seasonpasses, onafgewerkte producten, bugs (early access kopers van Outlaws moesten na dagen spelen opnieuw beginnen omdat hun savegames kapot gingen haha). Er is zoveel mis met hoe Ubisoft klanten behandelt.

Daar hoef je niks van te geloven, maar als het internet er vol mee staat dan moet je toch eens overwegen daar wat van aan te nemen.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Beetje naïef of kop in het zand steek-gedrag dit.

Daar hoef je niks van te geloven, maar als het internet er vol mee staat dan moet je toch eens overwegen daar wat van aan te nemen.


Je overdrijft zoals steeds schromelijk. Iets wat inmiddels wel bekends is. Het is niet omdat je een paar dubieuze artikelen oppikt dat daar ook effectief volledige waarheden instaan. Er scheelt ook iets aan je interpretatie. De game verkoopt niet 'slecht). Feit. Het staat sinds uitkomen nog steeds in de top 5 van ps5 games. Zie vggamechartz. Die steeds netjes de lijsten en cijfers bijhouden. Enkel dus niet naar de verwachtingen van aandeelhouders. Hoeveel die verwachtingen waren? Geen idee. Nergens een cijfer vrijgegeven. Hoeveel er verkocht zijn? Ook nog geen idee. Volgt meestal pas na de eerste 4 of 6 weken. Overigens is er ook nog helemaal geen Steam versie beschikbaar - ook een significante bron van verkoop.

Dus je draait of keert het hoe je wil. Je uit je altijd in extremen. Die je vaak ook nog eens gewoon 'ergens' oppikt naarmate het je uitkomt. Maar goed dat mag.

avatar van Sinner
IH88_Trinity schreef:
(quote)


Ja, maar denk je dat het qua overaanbod aan games in 2025 beter is? ik denk eerder het tegenovergestelde. Als je ziet wat er allemaal uitkomt in 2025... Je bent failliet als je dat allemaal wilt spelen. Shadows heeft misschien wel honderden miljoenen gekost, en als je ziet waar het straks in februari tegen moet opboksen.


Geen idee om eerlijk te zijn hoe 2025 er uit ziet en wat in welke maand verschijnt. Ik weer enkel dat AC verschoven is en dat er het een en ander aan het businessmodel verandert. De rest zie ik pas in januari.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Je overdrijft zoals steeds schromelijk. Iets wat inmiddels wel bekends is. Het is niet omdat je een paar dubieuze artikelen oppikt dat daar ook effectief volledige waarheden instaan. Er scheelt ook iets aan je interpretatie. De game verkoopt niet 'slecht). Feit. Het staat sinds uitkomen nog steeds in de top 5 van ps5 games. Zie vggamechartz. Die steeds netjes de lijsten en cijfers bijhouden. Enkel dus niet naar de verwachtingen van aandeelhouders. Hoeveel die verwachtingen waren? Geen idee. Nergens een cijfer vrijgegeven. Hoeveel er verkocht zijn? Ook nog geen idee. Volgt meestal pas na de eerste 4 of 6 weken. Overigens is er ook nog helemaal geen Steam versie beschikbaar - ook een significante bron van verkoop.

Dus je draait of keert het hoe je wil. Je uit je altijd in extremen. Die je vaak ook nog eens gewoon 'ergens' oppikt naarmate het je uitkomt. Maar goed dat mag.


Jaja, dat verhaaltje ken ik nou wel. Alles wat niet in je straatje past is dubieus. Zowel Nederlandse items als internationaal grote items bespreken wat ik zeg. Ondertussen is Ubisoft van toonaangevend pakweg 10 jaar geleden weggezakt naar een bedrijf waar ontzettend veel gamers een hekel aan hebben en die nog zelden wat fatsoenlijks verkopen. Zelfs hun betere titels zoals de recente Prince of Persia verkochten voor geen meter. Mensen trappen er niet meer in en die ene goede titel heeft dan ook pech.

avatar van legian
Om het hele 'Ubisoft heeft problemen' verhaal nog een extra zetje te geven . Ik kwam laatst een verhaal (theorie) tegen dat Tencent Yves geld heeft gegeven (als investering) om (goedkoop) aandelen te kopen. En om dat makkelijk te kunnen doen dat ze nu dus een batch aan gemiddelde/matige games uitbrengen om de aandelen naar beneden te brengen. Sluit wel aan bij het verhaal dat er al een tijdje een machtsstrijd bezig is bij dat bedrijf. Dat werd gestaafd met berichten van een van de investeerder daar.

Volgens mij verkopen Ubisoft games nog altijd best redelijk. Niet allemaal even sterk, maar met FarCry en AC hebben ze twee franschises die toch altijd wel goed verkopen (dit is volgens mij de eerste waarbij er echt tegenslag is). Dat ze al jaren hetzelfde maken hebben wij als gamers natuurlijk ook deels aan onszelf te danken, zolang we die dingen blijven kopen blijven ze het maken. Gelukkig maken ze zo af en toe nog wel wat leuke interessante/vernieuwende games tussendoor.

Dat deze Ac 4 maanden opgeschoven wordt lijkt mij vooral zodat ze nog wat oneffenheden weg kunnen werken. En een game releasen die niet vol zit met bugs. Niet om de inhoudelijke kritieken aan te pakken. Daar lijkt 4 maanden me toch wel weinig tijd voor.

avatar van Sinner
legian schreef:
En om dat makkelijk te kunnen doen dat ze nu dus een batch aan gemiddelde/matige games uitbrengen om de aandelen naar beneden te brengen. Sluit wel aan bij het verhaal dat er al een tijdje een machtsstrijd bezig is bij dat bedrijf. Dat werd gestaafd met berichten van een van de investeerder daar.

Volgens mij verkopen Ubisoft games nog altijd best redelijk. Niet allemaal even sterk, maar met FarCry en AC hebben ze twee franschises die toch altijd wel goed verkopen (dit is volgens mij de eerste waarbij er echt tegenslag is).


Ook dat zijn natuurlijk maar theorieen. Die 'middelmatige' games zie je niet echt terug. Prince of Persia is in ieder geval een van de best beoordeelde titels (door spelers) van het jaar. Ook Outlaws valt erg goed mee. En daar zijn nog geen verkoopcijfers van bekend. Dus nu reeds roepen 'het verkoopt slecht' is onzin. Dat er wellicht wat rommelt in het bedrijf kan. Maar dat doet het binnen veel bedrijven wel eens. Omdat een spel niet de beoogde verkoopsmarge haalt van aandeelhouders wil dat niet zeggen dat het meteen een flop is (eg is dat 10 miljoen en verkoopt het bijvoorbeeld 5 miljoen? Dan verkoop je nog aardig meer dan de gemiddelde game). Voor hetzelfde geld loopt het volgend jaar weer beter. Misschien moeten aandeelhouders hun eisen wat lager instellen ivm de huidige marktsituatie. Die verzadigd is met games.

Echter lopen bepaalde mensen steeds alles de grond in te drammen. Ubisoft is een bedrijf waar gamers een hekel aan hebben en die zelden nog iets verkopen (vreemd...terwijl bvb ondermeer Mario & Rabbids Sparks of Hope ook tussen de 3 en 4milj heeft verkocht, Far Cry de 10 milj heeft overschreden en de laatste Assassins Creed (Mirage) gelijke tred kon houden met zowel Origins als Odyssey. Games die ook tussen de 10 en de 15 miljoen verkocht hebben. Beter nog...MIrage werd bij release zelfs aangehaald als een van de snelst verkopende current gen titels als ik het me goed herinner. Maar dat moet iemand maar googlen. Dat zijn dus allemaal titels van de laatste jaren dus zo verschrikkelijk sneu zal het nou ook weer niet gesteld zijn met Ubisoft. Maar dat hadden we destijds ook met de WiiU. Oei Oei. Nintend zou wel eens FAILLIET kunnen gaan. En wie heeft intussen de best verkopende console op de markt? Al 8 jaar lang?

Maar je ziet ook hoe overtrokken de reactie van 'bepaalde mensen' is bij bvb Sony. Want ook Sony is intussen een een sneu bedrijf aan het worden. Alleen nog maar uit op makkelijk cashen. Daarom maken ze van die games als Condord en de PS5PRO. (letterlijk quote ongeveer).

En bij iedere dev die een game uitbrengt die niet minimaal een 8 of 9 scoort staart er al iemand met de vuisten in de lucht te juichen dat het hele bedrijf maar gesloten dient te worden en alle werknemers meteen op straat dienen te komen. Terwijl het best wel eens kan in 2024 dat iets niet helemaal je van dat is. Helaas. Ook al hebben ze een rits toppers achter hun naam. Of alleszins erg speelbare games.



Het zou best kunnen dat de volgende AC minder is. Maar....eerst zien, spelen. En dan beoordelen. En natuurlijk de cijfers afwachten als het Ubisoft (die ook Far Cry 7 - die andere miljoenenfranchise - al in de oven heeft). Kan best dat het bedrijf wat moet inkrimpen. Maar voor hetzelfde geld ook niet. Het internet, de websites en bepaalde personen bedienen zich nou eenmaal van een dergelijke hyperbool dat het op de duur gewoon lachwekkend word.

avatar van Manny Calavera
Dat je me niet moet boeit me niet, maar je drang om mensen voor lul te zetten is best sneu, zeker vanuit jouw kant. Met je domme smileys. Loser.

Maar blijf vooral draaien en ontkennen. Ondertussen zit Ubisoft bijna aan de bodem.

avatar van IH88_Trinity
Ik was helemaal vergeten dat de Splinter Cell franchise ook van Ubisoft komt. Laat ze daar eens een nieuw deel van maken. Vond ik toen echt toffe games.

Far Cry 6 een maand geleden uitgespeeld en dat vond ik ook een prima game. Geen meesterwerk, maar prima vermaak in tropische omstandigheden. Moet wel zeggen dat het mijn eerste Ubisoft game sinds jaren was. Dus van verzadiging of kopieergedrag had ik nog geen last. Odyssey staat nog in de planning.

avatar van legian
Sinner schreef:
Maar je ziet ook hoe overtrokken de reactie van 'bepaalde mensen' is bij bvb Sony. Want ook Sony is intussen een een sneu bedrijf aan het worden. Alleen nog maar uit op makkelijk cashen. Daarom maken ze van die games als Condord en de PS5PRO. (letterlijk quote ongeveer).

Een letterlijke qoute kan niet ongeveer zijn he, dan is die niet meer letterlijk

Superlatieven en vooral de negatieve kant op zijn tegenwoordig de regel. Tegelijkertijd zijn die bedrijven, zoals nu met Sony ook weer blijkt, gewoon uit op de keiharde centen. En als ze de mogelijkheid krijgen om daar meer van binnen te harken zullen ze dat doen. Af en toe worden de gamers iets te boos en wordt het gezeur ze iets teveel waardoor ze zich weer eventjes focussen op die gamers en om die hartjes weer te winnen. Maar als het dan weer dusdanig goed gaat beginnen ze weer. Dat gaat op voor Sony, MS, Ubisoft, EA, Activision, Bethesda, etc. Dus in die zin zijn hebben die commentaren wel gelijk, maar dat is nooit anders en ondertussen lopen die bedrijven nog altijd door.

Wat ik vooral fascinerend vind is dat zoveel mensen zich er zo 'druk' mee bezig houden.

Dat wil trouwens niet zeggen dat Ubisoft niet serieus problemen heeft intern. De afgelopen jaren zijn er verschillende dingen naar buiten gekomen, onder andere vanuit (ex) werknemers dus die zijn wel redelijk serieus te nemen. En recentelijk heeft een van de investeerders dus een open brief de wereld ingeslingerd waarin ze Yves en Tencent dus beschuldigen (dat begreep ik heb die zelf niet gelezen).


Maar goed dat is iets anders dan waarom deze AC onder vuur ligt. Dat heeft toch vooral te maken met Yasuke? En Japanse cultuur.


Manny Calavera schreef:
Ondertussen zit Ubisoft bijna aan de bodem.

Eigenlijk zou dat wel een enorme wake-up call moeten zijn voor de industrie. Als een partij zoals Ubisoft zou omvallen. Het is niet echt de kleinste zeg maar. Misschien niet eens zo'n gek idee.

avatar van legian
IH88_Trinity Ze waren bezig met een Splinter Cell remake die volgens mij al jaren in dev-hell zit. Maar dat is een beetje eenzelfde verhaal als met die Prince of Persia remake. Beide series missen al jaren games, hoewel PoP nu dan 2 nieuwe games heeft gekregen (hoewel beide meer spin-off achtige titels zijn)

avatar van Sinner
legian schreef:
Een letterlijke qoute kan niet ongeveer zijn he, dan is die niet meer letterlijk


Oeps.

Maar dat bijna aan de grond zitten zal heus wel meevallen. Dat verhaal hebben we een paar jaar terug ook gehad met bvb CD Projekt en Cyberpunk of met Bioware en de laatste Mass Effect. Ze zouden op omvallen staan en definitief de grond inddraaien en blablabla. Je hebt nou eenmaal een rits media die alles heel erg overtrekt. Er zal vast gerommel zijn. Daar hebben zoveel bedrijven mee te maken. Maar of het uiteindelijk zo dramatisch zal zijn? Tijd zal het uitwijzen. Ik gok van niet. Als je meerdere franchises hebt waarvan je enkele miljoenen per keer verkoopt zal er misschien een kleine terugschaling zijn. Maar helemaal failliet? Betwijfel het. Tenslotte is ook bij Ubisoft de Merchandise in de vorm van figurines, shirts, mokken, comics en noem het maar zo gek een bron van inkomsten.

En inderdaad dan ben ik bvb nog eens een Splinter Cell vergeten. Die vroeg of laat misschien ook een comeback maakt.

Wat Yasuke betreft. Ja, daar is best wat gezeur over geweest. Maar imo valt dit net niet onder het kopje woke. Het is een bestaand historisch figuur, er is wat discussie tussen historici of het nou wel of niet een Samurai of een retainer was, of aan het hof tijdens de Edo periode gehouden werd als markant figuur. Maar feit is dat AC zich altijd wel van dit soort figuren met een licht eigen draai heeft bediend. En ik kan het hier ergens begrijpen vanwege de differentiatie tussen de legio samurai games van de laatste 5 jaar. Was het gewoon een mannelijke japanner was het ook prima. Is het niet. Dus mag van mij ook.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Dat je me niet moet boeit me niet, maar je drang om mensen voor lul te zetten is best sneu, zeker vanuit jouw kant. Met je domme smileys. Loser.

Maar blijf vooral draaien en ontkennen. Ondertussen zit Ubisoft bijna aan de bodem.


Je zet jezelf voor aap met al je negativiteit en extremiteiten en eigen aanvallen op anderen. Je toon staat me gewoon niet aan. Heb je mij niet voor nodig om jezelf voor schut te zetten. Je bent net een boze tiener. Ik heb helemaal niets tegen je. Enkel de onzin die je voortduren spauwd en de manier waarop je de helft van de tijd je meningen meent kenbaar te moeten maken aan mij, of anderen. Lieverd. ❤️

avatar van Manny Calavera
legian schreef:

(quote)

Eigenlijk zou dat wel een enorme wake-up call moeten zijn voor de industrie. Als een partij zoals Ubisoft zou omvallen. Het is niet echt de kleinste zeg maar. Misschien niet eens zo'n gek idee.


Ik zal ze niet missen, hun IP's wel. Maar van mij mag Ubisoft zich ook best herpakken, maar dan zullen ze weer eens een lesje in nederigheid moeten krijgen en gewoon moeten doen wat de gamers graag zien. Geen politieke agenda, games met vernieuwing ook in bestaande IP's, lever je games eens compleet en speelbaar af, trek niet gamers elke nagel uit hun vingers om er 5 cent extra aan te verdienen en doe gewoon eens waar je ooit goed in was. Niemand hoeft elk jaar of zelfs elke 2 jaar een nieuwe AC of whatever, lever gewoon af en toe een topgame af die echt goed is en wel verkoopt. Tijd voor nieuw bestuur daar, want momenteel schiet het aandeel bijna richting het nulpunt. Nogmaals, ze moeten een bedrijf als Nintendo eens goed bestuderen. Die zijn ook koppig, maar weten al wel 40 jaar wat een gamer graag wil spelen. En soms slaan ze daar ook de plank mis, maar nooit jaren achter elkaar.

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Je zet jezelf voor aap met al je negativiteit en extremiteiten en eigen aanvallen op anderen. Je toon staat me gewoon niet aan. Heb je mij niet voor nodig om jezelf voor schut te zetten. Je bent net een boze tiener. Ik heb helemaal niets tegen je. Enkel de onzin die je voortduren spauwd en de manier waarop je de helft van de tijd je meningen meent kenbaar te moeten maken aan mij, of anderen. Lieverd. ❤️


Dat is jouw mening. Ik ben positief als ik positief kan zijn (lees even voor de gein mijn Astro Bot berichtjes, zeikerd) en negatief als dit terecht is. Zoals mijn kritieken op Sony en Ubisoft. Niet mee eens? Helemaal prima, maar gedraag je gewoon normaal. Ik val jou ook niet aan als jij je gewoon normaal gedraagt en dat mag je best terug doen. Los van alles roep ik ook geen dingen die ik als enige in de wereld roep. Maar goed, als je alleen maar blijft roepen dat al mijn bronnen onzin zijn dan zijn we wel uitgeluld ja. Ik haal ze alleen van tig prima sites. Overigens maak ik geen meningen aan jou kenbaar, jij voelt je altijd geroepen op mijn meningen te reageren.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
Dat is jouw mening. Ik ben positief als ik positief kan zijn (lees even voor de gein mijn Astro Bot berichtjes, zeikerd) en negatief als dit terecht is. Zoals mijn kritieken op Sony en Ubisoft. Niet mee eens? Helemaal prima, maar gedraag je gewoon normaal. Ik val jou ook niet aan als jij je gewoon normaal gedraagt en dat mag je best terug doen. Los van alles roep ik ook geen dingen die ik als enige in de wereld roep. Maar goed, als je alleen maar blijft roepen dat al mijn bronnen onzin zijn dan zijn we wel uitgeluld ja. Ik haal ze alleen van tig prima sites. Overigens maak ik geen meningen aan jou kenbaar, jij voelt je altijd geroepen op mijn meningen te reageren.


Enige zelfreflectie en relativatie is je vreemd, haatbommetje. Maak er in ieder geval nog een eh - leuke en ontspannende middag van. ☺️

avatar van Manny Calavera
Sinner schreef:
(quote)


Enige zelfreflectie en relativatie is je vreemd, haatbommetje. Maak er in ieder geval nog een eh - leuke en ontspannende middag van. ☺️


Nu doe je het precies weer, simpele. Kan over jou ook wel dingen zeggen, maar beetje zinloos he. Leer gewoon een mening respecteren. Ben het vaak zat niet eens hier maar dat levert discussie op. Hoef je elkaar niet zo dom te dissen. Het is ook vast geen toeval dat jij de enige bent waar ik hier geregeld niet mee op kan schieten. Misschien mis jij die zelfreflectie en relativatie wel.

avatar van Sinner
Manny Calavera schreef:
(quote)


Nu doe je het precies weer, simpele. Kan over jou ook wel dingen zeggen, maar beetje zinloos he. Leer gewoon een mening respecteren. Ben het vaak zat niet eens hier maar dat levert discussie op. Hoef je elkaar niet zo dom te dissen. Het is ook vast geen toeval dat jij de enige bent waar ik hier geregeld niet mee op kan schieten. Misschien mis jij die zelfreflectie en relativatie wel.



avatar van Banjo
https://www.youtube.com/watch?v=oDd32K-mOVw

Johnny Cash met The man in Black dat had ook een Ninja moeten zijn

avatar van legian
Manny Calavera schreef:
(quote)


Ik zal ze niet missen, hun IP's wel.

Dat is het vooral, maar die zullen door andere studios wel opgepikt worden. Vind het nog steeds jammer dat veel van de huidige IP's allemaal eenzelfde soort game afleveren. Zelfs Ghost Recon is tegenwoordig een AC/FarCry kloon achtige ding geworden (en Rainbow Six een multiplayer...). En de rest ligt maar te verstoffen helaas. Eenzelfde situatie als bij Activision trouwens (hoewel MS daar misschien nu wat verandering in kan brengen). Wat ik Ubisoft dan wel moet nageven is dat ze soms nog wel een creatieve worp er tussendoor gooien, zoals de recente opleving van Prince of Persia bijvoorbeeld of Riders republic paar jaar terug. En natuurlijk de Mario + Rabbid games.

Ik zie net trouwens wel wat voorbij komen over het slechte presteren van Star Wars en dat ze daar een onderzoek naar starten. Hopelijk heeft dat wat positieve uitwerkingen. Ubisoft heeft voor mij in het verleden toch best veel toffe games afgeleverd.
Ubisoft erkent ondermaats presteren Star Wars Outlaws, start intern onderzoek - Tweakers

avatar van Sinner
Dat las ik vanmorgen ook. Maar ook hier dus - ondermaats presteren wil niet zeggen dat het per se dramatisch slecht verkocht heeft. Enkel dat de verwachtingen niet heeft ingelost. En het mist dus een deel van de markt omdat de Steam versie nog niet uit is. Dat is ook een best aanzienelijke hap verkoop weg. Het bedrijf zou het jaar met lichte winst hebben afgesloten, maar draait nu ongeveer break even. Maar dramatisch verlies is er niet.

Ubisoft has lowered its financial forecast for the year and begun an audit following the delay of Assassin’s Creed Shadows

Er waren 1 of 2 uitgebreider artikelen, maar die vind ik niet zo snel terug.

Ik zal het bedrijf absoluut wel missen. Aangezien veel franchises toch best aangenaam zijn om te spelen. Ik weet ook niet waar bvb Heroes of Might & Magic is ondergebracht, maar ook daar staat een nieuw deel van gepland. En ik vermoed dat dit ook altijd Ubisoft was.

Of IP's zo snel een nieuw thuis vinden durf ik ook niet te zeggen. Kijk naar bvb Telltale. Een hele rits games die daar grpland stonden zijn nooit meer verschenen. En ook The Wolf Among Us 2 duurt nu wel akelig lang. En zo zijn er nog wel wat devs en games die jammer genoeg niet meer aan bod zijn gekomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.