Polarium (2004)

Nintendo DS
Puzzle

Ontwikkeld door Mitchell

In het scherm is een rechthoek te zien met daarin witte en zwarte vakjes en er omheen een rand van grijze vakjes. Door met je DS-pennetje een streep te trekken over de vakjes veranderen deze van kleur: alle zwarte vakjes worden wit en alle witte worden zwart. De grijze vakjes eromheen veranderen niet van kleur, deze blijven altijd grijs en kunnen als hulpmiddel gebruikt worden. Het doel van het spel is om elke horizontale rij met vakjes helemaal zwart of helemaal wit te maken.

Probeer elk DS spel dat ik heb te spelen, maar omdat er nogal wat RPG's bijzitten af en toe ook een klein en fijn puzzle-spelletje erbij doen. Deze valt goed mee, de opzet is weeral simpel en uit het pre-smartphone tijdperk maar nog steeds erg leuk voor tussendoor. Je hebt een 100-tal puzzles, maar je een monochroom parcours mout afleggen in een enkele lijn. Er is ook nog een challenge mode waar je patronen die van boven naar beneden vallen een voor een moet opruimen. En dat was het al, er is nog wel een online modus maar die zal allicht niet meer werken.