Perfect Dark Zero (2005)

Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Microsoft

Je speelt als Joanna Dark en het is jouw taak om allerlei ongure bedrijven uit te schakelen die uit zijn op het veroveren van de wereld. Je doet dit echter niet in je eentje. Je vaste radiohulp Chandra en je vader loodsen je vaak door de levels heen en helpen je met je opdracht. Met hun hulp schakel je de bedrijven uit en red je de wereld van een ramp.

avatar van Tha)Sven
Vreemd dat dit spel er nog niet was ? Mijn eerste game voor de xbox 360. De recensies waren niet tevreden.
Het spel kan natuurlijk niet meten met zijn voorganger, maar het is een vermakelijk game. Aardige graphics, leuke MP, alleen aantal flinke tekortkomingen.
De AI zuigt soms echt. Vooral van Jack bijvoorbeeld.
twijfel tussen 3 en 3,5 ster maar voorlopig dus 3,5

avatar van 7higer7
ik had bij aanschaf van mn 360 3 games erbij gekocht waaronder deze ik heb deze het meest van de 3 gespeelt ook op xbox live heb ik me erg vermaakt met deze shooter
4 *

avatar van Mega Man
Gewoon een goed spel maar het had zoveel meer kunnen zijn als je het vergelijkt met klassieker Perfect Dark op de N64. Dat was pas een game met veel meer opties en modes dan in Zero het geval is. Rare had nooit moeten weg gaan bij Nintendo. Kameo was opzich wel een goed spel maar Rare games moeten instant-klassiekers worden net zoals Goldeneye en Perfect Dark. Of de platform games op de N64: Banjoo kazzoie/tooie en Donkey Kong 64.

gaymer
De game die ik bij m'n Xbox 360 Elite erbij kreeg. Ik vond Perfect Dark voor de N64 erg goed, vooral de multiplayer mode en al de opties. Dit was toch wel een tegenvaller vergeleken met de 1e deel. Ik hou normaal niet zo van shooters, maar soms zijn de multiplay modus wel leuk en daar valt PDZero ook wel onder. Wel een leuke multiplayer, maar niet zo goed als het origineel.

avatar van waxs
Aardig als openingstitel voor de Xbox 360, maar absoluut alweer binnen een half jaar achterhaald op alle gebieden en wat dat betreft een heel telleurstellende opvolger van een van de beste games van de N64.

joeri592
is deze multyplayer zeg maar net zoals bij call of duty

avatar van Quaest
Is dit hetzelfde perfect dark (2000)?

avatar van Tha)Sven
Nee het is een totaal andere game.
Helaas ook niet zo sterk als Perfect Dark, maar zoals waxs zegt een aardige openingstitel voor de 360.

avatar van Quaest
Oke.. maar ik heb toch geen xbox 360
Ben alleen benieuwd want vond perfect dark (2000) gewoon geweldige game op nintendo...

avatar van Mega Man
In de PU kreeg Zero maar een 7,9. Dat is maar bar weinig vergeleken met de 9,5 die Timesplitters 3 kreeg. Ik had veel meer verwacht van Zero en qua opties en modes was het slechts een fractie van wat ik gewend was van de originele PD. Als je iets vergelijkbaars wilt zien en dan met name op het gebied van multiplayer ben je bij de Timesplitters delen nog het beste af.

avatar van batexated
1,0
jammer dat ze deze game gemaakt hebben. ze hadden het gewoon bij de n64 versie moeten houden. ik schaam me dood als ik deze game al in mn ooghoeken zie.

joeri592
is dit spel dan zo slecht??

Imperial Figure
joeri592 schreef:
is dit spel dan zo slecht??

Nee zo slecht is ie niet, mensen overdrijven vaak veel.
In multi-player is de game rampzalig maar het gaat om de single-player en die is redelijk vermakelijk.
Had hem uitgespeeld in de tijd toen de 360 net uit was en kan me nu ook weinig van herinneren maar toen destijds was het prima tijdsbesteding.

avatar van Mega Man
Zo slecht is hij inderdaad ook niet maar wel een enorme teleurstelling vergeleken met het origineel op de N64. Heb je de eerste nooit gespeeld dan is Zero natuurlijk een aardige shooter. Zoek je naar 't betere werk dan ben je bij Timesplitters 2 en 3 stukken beter af.

avatar van Awake78
Aardig spel, maar je houdt het door de verveling niet lang vol. Ergens klopt dit spel gewoon niet en het lijkt erg rommelig in elkaar gedraaid.
Wat ik wel heel vet vond was dat nummer wat ze draaide in die disco in één van de eerste levels. Heb nog geprobeerd deze op te zoeken via google. Geweldige song! Ook mooi dat als je een andere kamer inging (in die discotheek) de muziek zachter en doffer klonk. Kijk, dat zijn nou mooie details!
Verder werd het alleen maar minder. Jammer, want de licentie is/was op zich goed.

Ik ben nu met de tweede missie bezig en ik vind het een beetje onduidelijk waar ik heen moet. Dat wordt weer flink zoeken .

Mening Perfect Dark Zero

Ik heb deze game voor €3- opgepikt en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik hem heb gespeeld. Ik heb hem in zo’n 5 uur uitgespeeld op de makkelijkste moeilijkheidsgraad. Ik heb de makkelijkste gekozen omdat ik op het niveau wat erna kwam veel moeite had. Dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend ben om shooters te doen die soepeler spelen.

Het verhaal is niet echt heel bijzonder maar wel vermakelijk naar het einde toe. Het verhaal werd eigenlijk beter toen Jack Dark dood ging en Chandra een verrader bleek te zijn. Het werd dus eigenlijk beter toen Jonathan en die Schotse man mee gingen doen. Toen werden er wat meer grapjes gemaakt en voelde alles wat losser aan. Ik vond ook dat Joanna Dark op dat moment beter uit de verf kwam. Het einde vond ik een klein beetje tegenvallen, maar dat is eigenlijk altijd in shooters.

Het was wel eens leuk om als een stoere sexy chick te spelen. Het was zeker geen straf om haar rond te zien lopen. Waar ik me bij menige game vaak erger aan vrouwen met een te grote boezem, was bij miss Dark alles netjes (ja ik zei iets over haar borsten deal with it). Ze had trouwens mooi rood haar.

Ik moest in het begin wel even wennen aan de besturing, maar als je het eenmaal een beetje kan dan speelt het best lekker. Het cover systeem heb ik eigenlijk niet zoveel gebruik maar het was zeker nuttig en het feit dat je kon rollen om kogels te ontwijken werkten ook erg lekker. De wapens in het spel speelde allemaal lekker. Ik heb me geen moment geërgerd aan de wapens. Als laatste vond ik de muziek keuze in de game goed gedaan. Er zaten wat heerlijke gitaar stukken in.

Ik wilde de game eigenlijk 3* geven maar ik ben dit spel even gaan vergelijken met Goldeneye: Reloaded die ik ook 3* heb gegeven. Hierop moet ik concluderen dat ik Perfect Dark Zero qua gameplay soepeler vond spelen dan Goldeneye wat eigenlijk niet zou mogen want Perfect Dark Zero is 6 jaar ouder.

Ik heb veel plezier gehad in het spelen en dat is het belangrijkste. Een 3,5* voor de mooie Joanna Dark.

Ik lees net mijn review hierboven terug. Wat een bagger zeg. Schaam ik me wel een beetje voor.

bro
Ach welnee, je was toen niet slecht, je bent nu gewoon beter ^^,

Ik had hetzelfde gevoel een drie-tal jaar geleden op musicmeter.nl. Heb toen m'n account verwijderd en een nieuw profiel aangemaakt. Alleen om twee jaar later te beseffen dat mn eerste posts met m'n nieuw profiel ondertussen ook alweer "zo onwetend" lijken. So don't worry and stay yourself

Thanks bro

Als je Perfect Dark gewent bent op de N64 ..
Dan mag dit spel niet eens in zijn schaduw staan.

2, 1/2 ster

1,5
Hoe slaagt Rare er in om twee van zijn ooit bij Nintendo gevierde iconen namelijk Banjo-Kazooie en Perfect Dark zo te verkloten.

Lijkt wel alsof ze door een heel ander team zijn gemaakt en wellicht is dat ook zo.

Andere mensen onder dezelfde naam.

Er vervolgens mee aan de haal.

Die indruk krijg ik er sterk bij.

Waar de vorige Perfect Dark nog in alles aanvoelde als een vervolg op GoldenEye heeft dit niets met beide van doen.

Eerder de feel van een totaal generieke gedateerde fps die nergens in uitblinkt of echt lekker onder de knoppen ligt.

Twee dompers voor de Xbox bezitter destijds om te verwerken.

Wow vet een nieuwe Banjo-Kazooie en deze.

Beide mislukt.

neo (crew)
Die indruk is volledig terecht. Deel van het 'oorspronkelijke' team was er nog bij de ontwikkeling maar de meeste waren allang vertrokken.