Gangsters (1998)

Alternatieve titel: Gangsters: Organized Crime

Strategy / Action

Ontwikkeld door Hothouse
Uitgegeven door Eidos

Gangsters: Organized Crime speelt zich af in de jaren twintig van de twintigste eeuw. Je bent een gangster die de gehele fictieve stad New Temperance moet zien over te nemen. Dit doe je door middel van stelen, omkopen, afpersen, enzovoort. Je neemt hiervoor mensen in dienst, die je erop uitstuurt om hun klusjes uit te voeren. Je bent niet de enige gangster die het voor het zeggen wil hebben in de stad, en je zult je naast de politie ook je zakelijke rivalen van je af moeten houden.

avatar van Thomas83
Best vermakelijk spel van wat ik me ervan herinner, maar dit spel is berucht om zijn waardeloze interface. Er zijn nogal wat schermpjes die je in de gaten moet houden, en van overzicht is geen sprake.
Moeilijk spel trouwens.

Zo slecht was ie ook niet vond ik. Je moest op veel zaken letten maar dat maakte het ook wel leuk juist. Het was best pittig. Jammer dat er inderdaad een matige interface bij zat die je best wel tegenwerkte.

Geen topper, maar ook flopper vind ik.

avatar van Donkerwoud
Het had wel iets, al was de interface echt genadeloos vergezocht.

avatar van ps3me
De letters zijn al zo van The Godfather overgenomen, ik vraag me af hoe het verhaal waarschijnlijk ook gestolen zal zijn, maar.. ik heb het niet gespeeld dus ik kan niet oordelen.

avatar van Gameinspecteur
Ik vond Gangsters 2 beter

joeri592
wat een titel

avatar van Gameinspecteur
joeri592 schreef:
wat een titel

Ja klopt, lekker origineel
Maar het is ook wel echt over gangsters.
Beetje als Don spelen, je Gangsters orders geven.
Rekruteren Enz.

avatar van ps3me
lijkt mij wel leuk!

avatar van Scarafax
Dit is echt mijn favoriete spel ooit! Heb er zoveel uren aan versleten... het zat zeer goed in elkaar (misschien TE goed voor de meeste mensen, teveel plannen weinig actie). De campaign heb ik nooit uitgespeeld, was meer van de sandbox-mode waarbij elk game een nieuwe stad gegenereerd werd. Dit was in mijn ogen ook de doodsteek van Gangsters2, dat ze de sandbox-mode eruit hadden gelaten.

Ook de multiplayer optie heb ik zeer veel gebruikt met enkele vrienden. Tegen de computer spelen is leuk maar eigenlijk een beetje te moeilijk... tegen andere mensen is het een stuk leuker.

Ik speel het nu nog steeds regelmatig, alleen helaas geen buddies meer om het mee te spelen. Hoe dan ook, voor de meeste mensen was het allemaal teveel plannen, maar dat vond ik juist het leuke eraan. Elke week plannen wat jouw mannen moeten uitvoeren en dan de week bekijken. Ik denk tevens dat de meeste mensen niet eens doorhadden dat het heel simpel was om vervelende herhalingsopdrachten (collecteren van geld, patrouille lopen, etc) gewoon heel simpel met 1 klik op wekelijks herhalen konden worden gezet waardoor je niet elke week weer alles moest inplannen en je je alleen echt bezig hoefte te houden met overvallen, opkopen van panden, bouwen van illegale zaakjes, afkopen, moord, afpersen, etcetera...

Dit spel zal voor mij altijd nummer 1 blijven!

Vond het echt een teleurstelling dat ze Gangsters2 zo verkloot hebben door de sandbox & multiplayer mode weg te laten... echt ongelooflijk stomme zet! Ik hoop dat er een re-make van gemaakt word (uiteraard op grafisch gebied van deze tijd en veel uitgebreider).

avatar van Scarafax
Gameinspecteur schreef: