Drakengard (2003)

Alternatieve titel: Drag-On Dragoon

Mobile / PlayStation 2

Ontwikkeld door Cavia
Uitgegeven door Square Enix en Take-Two

Caim is de kerel die aan de hand van de ‘Union’ zijn land tegen de invasie van de ‘Empire’ verdedigt. Hij raakt verstrikt in een gevecht waardoor hij in zijn rug door een zwaard dodelijk geraakt wordt en komt per toeval een vastgeketende draak tegen die al even erg toegetakeld is als hij. Caim die niet echt draakgezind is omdat zijn familie uitgemoord werd door een draak, geeft deze gevleugelde toch een keuze. Enerzijds kan de draak kiezen voor de dood, maar anderzijds kan de draak kiezen voor een pact met Caim waardoor beide zullen genezen. Dit pact heeft echter ook zijn nadelen. Het eerste nadeel is dat Caim zijn stem verliest en de draak steeds in zijn plaats moet spreken. Het tweede nadeel is dat de geest van beide aan mekaar verbonden wordt met als gevolg dat als er een van beide sterft, de andere ook het leven moet geven. Vanaf dat moment krijgt Caim hulp van zijn rode compagnon om de hordes vijanden op zeep te helpen.

avatar van Bahamut Zero
Redelijk spel, lekkere hack en slash maar kan niet tegen zijn opvolger op. Leuk aan dit spel is de gigantische selectie van wapens. Redelijke verhaallijn die beter gekund had. Heb hem trouwens niet uitgespeeld, iemand ooit langs de eindvijand gekomen? Mij lukt het niet en zo'n type gevecht bederft het spel een beetje. Toch een 3,5* voor deze mep en hacker

avatar van ReMyTje86
Bahamut Zero schreef:

Je haalt me woorden uit je mond

avatar van metaledje
Ik had hem destijds uit weten te spelen!

Vond dit beetje een matig tot redelijk spel,mede door de houterige gameplay, heel schaars aanbod aan vecht-truukjes en het eentonige draken gedeelte. Was eerlijk gezegd blij dat ik hem eindelijk uit had gespeeld en snel aan een ander spel kon beginnen

Kan je zien dat square enix ook matige spellen heeft!! 6+

avatar van Bahamut Zero
metaledje schreef:
Ik had hem destijds uit weten te spelen!

Respect
Nog goeie tips voor?

gamelord
Eentonige game was dit wel een beetje, een grote map steeds
en de ridders die op je afkwamen zag je echt dat het om groepjes ging met een boss ertussen. De moves waren wel aardig..vooral die rush-attack vlogen ze allemaal in het rond..het draakgedeelte was wel super, maar daar kon je echt zien dat de groepen vijanden je pas aanvalden als je in de buurt kwam..(zag je aan de rode dots in de minimap.)
Had deze gehaald omdat ik verwachte dat het zo'n game als drakan was...die ik veel beter vind.

avatar van jellecomicgek72
nou, ging wel maar op het laatst werd het zo eentonig. Een en al gevechten waren het. Rennen, slaan, rennen, slaan. Dat was alles.
Op het laast werd het gewoon saai. Op die draak al die legers vernietigen was dan wel weer vet.