FIFA 99 (1998)

Game Boy / Nintendo 64 / PC / PlayStation
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA '99 bevat 42 nationale voetbalelftallen en 250 clubteams uit twaalf verschillende competities. Speel de Super League, een seizoen in een van competeties of maak je eigen cup of competitie. Je kunt de tactiek of opstelling aanpassen en er is de mogelijkheid om nieuwe spelers voor je team te kopen.

avatar van Status Seeker
De leukste Fifa die ik gespeeld heb en ook de laatste die ik gekocht heb, voordat ik definitief naar de ISS pro evolution (later PES) serie over zou stappen. Minpuntje vond ik alleen de debiele keepers, die nog wel eens een bal wilden laten glippen of in het doel boksten.

avatar van Paap
De debiele keepers maakten het wel leuk hoor, haha. Zo was het het nog wel eens waard om vanaf de aftrap die bal op doel te rossen. Die agressieknop vond ik ook geweldig (die je in de vorige delen ook had) waarmee je opzettelijk iemand een doodschop of een elleboog kon geven. Met mijn broertje maakten we aparte challanges. Zo zetten we overtredingen uit en hadden dan als regel dat de bal alleen over de doellijn gedribbeld mocht worden. Soort rugby dus. Of een wedstrijd wie de meesten van de ander geblesseerd kon krijgen... Zo puberaal, maar zo vermakelijk.

Het eerste Fifa voetbal spel dat ik heb gespeeld. Daarna heb ik nog de 2002 en nu laatst de 2006 editie gespeeld. Ik denk dat ook pas na '99 de echte fifa franchise op gang is gekomen. Of was dat al '96?

avatar van Paap
Nou, 1997 en 1998 waren ook grote successen en ik meen da '96 ook nog wel leuk verkocht, volgens mij is het daar ergens gestart.

avatar van JohnWilliams
Klopt daar ergens is het gestart, alleen toen kwam 2001. Dat was de beste naar mijn mening. Ze worden nu steeds meer verbeterd best leuk maar die oude waren ook wel te pruimen.

avatar van jordybeukeboom
Paap schreef:
Die agressieveknop vond ik ook geweldig (die je in de vorige delen ook had) waarmee je opzetteliujk iemand een dooschop of een elleboog kon geven. Soort rugby dus. Of een wedstrijd wie de meesten van de ander geblesseerd kon krijgen... Zo püberaal, maar zo vermakelijk.

Dit klinkt herkenbaar

avatar van Car-freak
ja dat is waar maar de nieuwe zijn mooier steeds coolere move's en alles maar de oude ware ook wel leuk

jordybeukeboom schreef:

Dit klinkt herkenbaar

Bij '98 deed ik soortgelijke dingen bij het zaalvoetbal tegen mijn broertje

avatar van Tsjo-Wi

avatar van Brain Stew
Het mooiste was de natuurlijk om de keeper een rotschop te verkopen. Net zolang totdat de wedstrijd gestaakt werd.

Brain Stew schreef:
Dat was veel te makkelijk, hoewel een geblesseerde keeper wel geweldig was. Wissels uitzetten natuurlijk

avatar van jordybeukeboom
Tsjo-Wi schreef:

The funksoul rapper(?)

Tsjo-Wi schreef:

Wat dacht je van '98: RTTWC? Blur- Song 2

avatar van JohnWilliams
Paap schreef:
Dat was veel te makkelijk, hoewel een geblesseerde keeper wel geweldig was.

In 2007 kan dit helaas niet meer, je kan de keeper niet meer takkelen, jammer . Wel kan je een schaar maken, van achteren zorgt meteen voor een vette rode kaart .

avatar van gemaster
jordybeukeboom schreef:

The funksoul rapper(?)

The Funk Soul Brother.

Fifa '99, tsja als arcade voetbalgame erg leuk om tegen vrienden te spelen, maar met de komst van de ISS Pro serie werd Fifa voor mij overbodig.

avatar van thomzi50
De beste Fifa denk ik. Althans, dat vond ik zelf toen ik het speelde. Ik vond Fifa 2000 en Euro 2000 ook nog leuk, maar toen raakte ik meer en meer gesteld op de PES-games en begonnen de minpunten bij Fifa steeds meer een rol te spelen. 4* hiervoor, omdat ik het vroeger zo geweldig vond.

avatar van kArIzMa_TuRk
Fifa 98 blijft voor mij de leukste! 3,5*

avatar van dvdschaaf
De eerste 5 FIFA's steevast gekocht, vond het toen geweldig!! Tot ik met het ISS pro Evolution Soccer-virus besmet werd, die ik persoonlijk wel behoorlijk beter vind.

Moeilijk geval. Met de ontdekking van PES, viel Fifa voor mij al ontzettend snel door de mand, maar er hebben toch heel wat maanden van plezier in dit spel gezeten. 4* daarvoor.

dvdschaaf schreef:
Ja, precies hetzelfde verhaal hier. Pro Evolution Soccer 1 ben ik uit nieuwsgierigheid maar eens gaan huren en volgens mij hebben we die toen een maand of 3 lang gehuurd Sindsdien geen Fifa meer aangeraakt

avatar van Artifact

Artifact schreef:
Ben ik dan echt de enige die trouw is gebleven aan de FIFA spellen ...
Of de enige die het durft te zeggen

avatar van Mojo Pin
Prima game, veel plezier aan beleefd!

avatar van paulisdik
Artifact schreef:
Ben ik dan echt de enige die trouw is gebleven aan de FIFA spellen ...

Nee, je bent niet de enigste die de FIFA spellen trouw is gebleven
want dat ben ik ook nog steeds.

avatar van Spawn NL
Ook altijd trouw gebleven aan de Fifa Spellen kheb ze vrijwel allemaal gespeeld (inclusief de aller eerste) voor mij was 98' toch de beste in 99 is vrijwel niks veranderd op het menu na . Kvind het jammer dat de tegenwoordige Fifa spellen iets van hun Arcade achtige achtergrond verliezen maar het blijven top spellen (Y)

neo (crew)
Precies. Tot aan Fifa 99 had het nog iets van arcade weg en was het een lekker vlotte game. Daarna is het el mooier geworden en op een boel puntern verbeterd, maar dat arcade gevoel was juist hetgeen wat mij er verslaafd aan maakte. Heb een persoonlijk groot bezwaar tegen bepaalde games waar voor mijn gevoel de snelheid er steeds meer werd uitgehaald. Vaak was dat al met de overgang naar 3d, maar in het geval van Fifa wel wat later.

Mijn eerste PC-game . Héél lang plezier aan beleefd. 4*.

avatar van waxs
Status Seeker schreef:

Toetsenbord heeft toen vaak klappen moeten incaseren, hehe

avatar van FrK.
Zeer leuke game, en 1 van mijn eerste Fifa spellen die ik vies veel heb gespeeld

Weirdo Wizzy
Minder als fifa 98 (die is echt ultiem) en ook minder als fifa 2000, maar toch wel weer erg verslavend.