FIFA 99 (1998)

Game Boy / Nintendo 64 / PC / PlayStation
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

FIFA '99 bevat 42 nationale voetbalelftallen en 250 clubteams uit twaalf verschillende competities. Speel de Super League, een seizoen in een van competeties of maak je eigen cup of competitie. Je kunt de tactiek of opstelling aanpassen en er is de mogelijkheid om nieuwe spelers voor je team te kopen.

Fifa '99 is niet een slecht spel. Het kon helaas alleen niet op tegen zijn voorganger Fifa '98. Veel meer dan de demo van Fifa '99 heb ik dus ook niet gedaan. Ik ben zelfs vrijwel rechtstreeks overgestapt van Fifa '98 naar Fifa 2000. Een succesvolle overstap overigens. Je mist tenslotte weinig als je Fifa '99 nooit hebt gedaan.

avatar van Ploppesteksel
Op gameboy was het een slecht spel, maar dat staat er dus niet bij.
Op PS viel het voor die tijd wel mee: 3

avatar van Thomas83
Ik ben niet zo'n liefhebber van de FIFA-uitmelkerij van Ea Sports, met elk jaar weinig verbeteringen terwijl soms toch de boel behoorlijk overboord werd gegooid, en de wel erg makkelijke gameplay. Maar dit deel vond ik nog wel een van de beteren. Die agressie-knop was inderdaad erg lollig, maar als ik me niet vergis moest je in dit deel ook zelf echt mikken, dat maakte het net wat leuker.
De soundtracks zijn bij FIFA altijd geweldig, en deze had misschien wel de allerbeste.
3.0*.

Paap schreef:
Nou, 1997 en 1998 waren ook grote successen en ik meen da '96 ook nog wel leuk verkocht, volgens mij is het daar ergens gestart.

Ik dacht inderdaad dat de eerdere delen ook al erg succesvol waren, maar volgens mij begon met het grootste succes pas vanaf '98. Toen werd het spel ook al behoorlijk gepromoot en als het officiële voetbalspel van het WK in Frankrijk aangeprezen etc, geloof ik.
Ik betwijfel of dat dat bij het EK in Engeland en het WK in Amerika ook al zo was.

De leukste FIFA ever, hier begon mijn liefde voor Arsenal, Bergkamp, Engels voetbal, Fifa. Alles begon hier zo ongeveer. Wat heb ik dit spel véél gespeeld. Ik denk wel zo'n 1000uur
Heb ook nog een keertje in anderhalf uur met zo'n 200-0 gewonnen van China met Arsenal, op m'n 7e ofzo. Moet je nagaan hoeveel ik nu zou winnen Graphics boeien me niks, als het maar goed speelde, en dat deed het zeker. Ik houd van deze game. Thanks!

Lijkt mij behoorlijk saai als je kan winnen met 200 - 0, ondanks dat heb ik deze van de FIFA-reeks nog nooit gespeeld. De rest wel weet eigenlijk niet waarom deze niet....

avatar van Raymond
FIFA 99 is samen met FIFA 98 nog wel het beste deel uit de reeks, hier is nog leuk mee te voetballen.
De delen die hierna kwamen vind ik steeds slechter worden, alleen FIFA2002 is nog wel leuk

Obscure Thing

Dat klopt

Obscure Thing
JohnWilliams schreef:

Dan kies ik voor FIFA 2005 of FIFA 07.

daar kan ik niks over zeggen, toen was ik al overgestapt naar PES.

Overgestapt naar PES (foei ), grapje PES is ook erg goed maar omdat ik meerdere FIFA-Games hebt gespeeld zou ik voor FIFA kiezen eerlijk gezegd.

avatar van Social_Mask
Deze vond ik vroeger helemaal geweldig! Lekker snel, met trucjes als de schaars. Leuk spel, ben hem heleaas kwijt geraakt.

4*, mede door alle plezier die ik eraan beleefd heb..

De laatse FIFA die echt lekker speelde, dus de beste uit de FIFA serie.
Sinds 2000 werd het steeds slechter. Al moet ik zeggen dat ik me met 07 en 08 nog redelijk vermaakt heb.

Goede herinneringen aan. Het speelde lekker, het zag er goed uit en op 1 of andere manier was deze uiterst verslavend. Ik durf zelfs te stellen dat de delen 98 en 99 de leukste Fifa's waren. Daarna bleef de serie jarenlang stilstaan.

avatar van KKOPPI
voor de PC zeer verslavend. Komt vast door de hele snelle gameplay. een van de beste fifa's op de PC.

avatar van sdr
sdr
Geen idee waarom ik deze op 2* had staan. Snel verhoogd naar 4*, prima mee vermaakt op de psx. Helaas was het zaalvoetbal verdwenen. De soundtrack was trouwens ook geweldig(Fatboy Slim )

Ik heb deze Fifa in mijn pubertijd grijs gespeeld. Ik had op een moment vier ploegen die ik zelf had ingericht met spelers. Een speler had ik bewerkt en naar mezelf genoemd. Ik begon op de bank bij Feyenoord en ik viel altijd in. Ik pikte mijn goaltje altijd mee.

Het leuke van deze Fifa is toch het ongedwongen spelen op de PC. Je kunt lekker harde tackels maken op de keeper. Je kunt spelers bewerken. Daarnaast vond ik de snelheid van Fifa 99 een verademing. Om de graphics gaf ik toen niet. Ik wilde lekker spelen en scoren.

Daarom krijgt Fifa 99 een dikke 5 sterren.

Harco
Speelsnelheid op snelst, AC MIlan, Oliver Bierhoff.

Vroeger heel veel lol mee gehad echt vet!

Beeld: 3,5*
Geluid: 2,5*
Gameplay: 3*
Langetermijn: 4*

Eindbeoordeling: 3,25* (afgerond 3,5*)

Voorkant belooft veel.

avatar van Duke Nukem
Ook ik ben later naar PES overgestapt, maar deze Fifa 99 vond ik nog erg vermakelijk. En ook die vette soundtrack van Fatboy Slim.