Turning Point: Fall of Liberty (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door Spark Unlimited
Uitgegeven door Codemasters

Door een ander tijdsverloop in de jaren 30' is Winston Churchill overleden door een ongeluk. Hierdoor kon hij de nazi's niet bevechten en is heel Europa in de macht gebleven van de Duitsers. De Duitsers hebben het gemunt op New York en het is aan jou om als burger van New York te overleven in deze wrede oorlog.

War-Ultima
Afgrijselijke FPS, je mag het niet eens een FPS noemen zo zwak, bugs,glitches,houterige & brakke controls en nog veel meer.
Goeie games waar mensen op gamesmeter een 0,5* voor geven heb ik nog nooit begrepen maar dit is samen met zorro(ps2) en swords of destiny de slechtste game ooit gemaakt (of in ieder geval Flop lijst waardig).
Games die echt slecht zijn verdienen gewoon een 0,5* en daar is turning point één van.

avatar van WeZet
Brakke AI, slechte texturemapping/textures zelf, waardeloze gameplay (gangetje gangetje, opdracht, terug), slechte controls en een verschrikkelijke optimalisering (of beter gezegd: het gebrek daaraan) De framerate komt totaal niet overeen met de beelden. We kenden Crysis al en wat je daarvoor nodig had. Dit draait echter veel nog slechter en zelfs nu nog op een systeem wat bij de release nog niet eens mogelijk was). Zijn er dan helemaal geen pluspunten? Jawel, de setting is gigantisch interessant. Zo schept de intro hoge verwachtingen. Deze worden door de slecht uitgevoerde scripted events en vreemde gameplay helaas niet waargemaakt. Het geluid is net niet goed genoeg. Men besloot een compressor/maximizer (trekt het volume naar een constant niveau) op de hoofdmix te zetten, waardoor bij schoten het totaal vaak inzakt. De game kampt dus ook met veel afwerkingsfouten. Mocht je deze nog in de budgetbakken vinden: weet waar je aan begint, al is het voor €5,- een leuke shooter. De volle mep was het alleen niet waard.

avatar van Delloo
Slechte graphics. Redelijk schietspel, maar zeer frustrerend dat hij geregeld vastloopt. Ook een vrij kort spel. Heb er een uur of 5 over gedaan.

avatar van Q jones
Het uitgangspunten was echt gaaf. En ik weet nog dat ik toen der tijd echt met smart op deze game zat te wachten. Maar het eindresultaat was enorm slecht. Helaas het had echt iets moois kunnen zijn