Valiant Hearts: Coming Home (2023)

Android / Apple iOS / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Old Skull
Uitgegeven door Netflix en Ubisoft

Word een onbezongen held. Los puzzels op, vlieg boven de chaos en genees de gewonden in dit vervolg op het avonturenspel geïnspireerd op de Eerste Wereldoorlog. Terwijl de Eerste Wereldoorlog voortduurt, vechten twee broers om de loopgraven te overleven en elkaar weer te vinden. Hun paden zullen kruisen met nieuwe helden die zullen delen in de vreugde van het herenigen en overleven van de verschrikkingen van het Westelijk Front.

avatar van legian
Het vervolg op het prachtige Valiant Hearts: The Great War. Terug zijn de indrukwekkende verhalen, de geschiedenis en de waanzin van die hele oorlog. Helaas zijn de levels korter, makkelijker en meer een walking sim dan dat je af en toe nog moet puzzelen. En de vele, vele laadscherm en tussendoor verraden dat dit vooral een spelletje voor de mobiele telefoons is (het feit dat dit eerst een Netflix exclusive was zegt ook genoeg).
Jammer, want hier had meer ingezeten dan wat we nu krijgen.

Dat maakt het verhaal en de korte notities erbij niet minder indrukwekkend. Maar qua gameplay hadden ze meer mogen doen.