Bō: Path of the Teal Lotus (2024)

Alternatieve titel: Bo: Path of the Teal Lotus

Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action / Platform

Ontwikkeld door Squid Shock, Christopher Stair en Trevor Youngquist
Uitgegeven door Humble

Verplaats jezelf met acrobatische gratie en behendigheid door een mysterieuze wereld vol mythen en legenden in Bō: Path of the Teal Lotus, een kleurrijk, handgetekend avontuur geïnspireerd op Japanse folklore. Onderneem een ​​mystieke reis als Bō, een hemelse bloesem (vos tentaihana) die uit de hemel neerdaalt om een ​​mysterieuze oude profetie te vervullen. Gebruik je legendarische bō-staf om vloeiend te stuiteren en glijden door een buitenaards rijk met droomachtige landschappen, vreemde en schattige yokai en enorme monsters die zijn opgeroepen uit de oude legendes van Japan.

avatar van angelo2
Ziet er tof uit. Heb het spel inmiddels besteld!

avatar van Banjo
Dit ziet er zeker gaaf uit! met veel Japanse folklore ik ben wel benieuwd wat je hier van gaat vinden angelo2.

De trailers eindelijk eens bekeken en...het lijkt wel alsof ze heel erg leentjebuur zijn gaan spelen bij Hollow Knight. Dat hoofdkarakter lijkt zelfs haast identiek. Niet dat dit zo'n ramp is trouwens. Ik vind het fleurigere tintje en de Japanse folklore wel tof ogen. Toch eventjes de demo testen.

(Gewoon omdat het kan...het komt gewoon op de wishlist voor een sale...ook al moet ik Hollow Knight zelf nog doen. Samen met de alle andere 300 of wat Metroidvania's in mij collectie).

avatar van Banjo
Oo een demo! ja die ga ik ook even uitproberen..

En het spel is zeker niet fysiek te krijgen ik kan hem nog niet vinden..

Overigens ben ik er ook achter waar het me nog aan deed denken buiten Hollow Knight. Even door mijn wishlist heengegaan en....moet je deze even bekijken:

Nine Sols (2024) - GamesMeter.nl

avatar van Banjo
Ja het heeft er heel wat van weg maar als ik moest kiezen dan ging ik toch voor deze, dit ziet er indrukwekkender en gewaagder uit. Maar het uiterlijk zegt ook altijd niet alles he.. gameplay gameplay!.

Dit spel kost op de Switch maar €20 euro maar die heeft dan weer geen demo!?.