Populous (1989)

Atari ST / Commodore Amiga / PC / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / PlayStation 3 / PlayStation Portable
Strategy

Ontwikkeld door Bullfrog

In Populous ben je god over een volk. Je kan dit volk besturen en bepalen wat zij gaan doen. Zo kun je ze huisjes laten bouwen, versterken, laten aanvallen of upgraden tot ridder. Het is elk level de bedoeling dat jij je tegenstander verslaat.

avatar van DoraRing
I love it, de muziek alleen al

gerwinf
Prima spel. Op de gok gekocht toen hij uit kwam en zeker geen tegevaller gebleken. Muziek kan ik me niet herinneren, had toen nog geen soundblaster in mn pc zitten 4 sterren voor een van de eerste god-games.

Dit is vroeger helemaal aan me voorbij gegaan. Er was toen moeilijk aan te 'geraken'. Wel spijt van gehad toen. Nu op een emulator spelen geeft volgens mij niet meer hetzelfde effect als toen.

avatar van DoraRing
lang niet.

Game_Kaza
Wat is mijn vriend dodelijk verslaafd aan dit spel. "Kijk Fons hoe leuk, ik kan de mannetjes laten doen wat ik wil!" Doet hij maf en het leuke is dat hij gelijk heeft nog ook.

Het spel zelf vind ik verschillen van de andere stratagy games door de magische krachten die je bezet. Andere graphics en een andere camera zicht. Dus is het vermakelijk. Ik geef het een 3 omdat ik niet zo van de stratagy games ben.

avatar van Awake78
Wow....jaren gespeeld op de Atari ST, en constant weer leuk. Mooi om een hoog land te bouwen en vervolgens een 'flood' loslaten op de tegenstander....
Ja, dit is een mooie 'god-sim', zeker voor z'n tijd.

avatar van thoyouknow1980
Speel voor god

Ik heb deze veelvuldig gespeeld op de Snes,en kan me deze nog goed voor de geest halen.
Uiterst vermakelijke gameplay,je kreeg een map en moest de grond vlak maken.
Daardoor ontstonden uiteindeljjk massa's kastelen over de gehele map
De schermutselingen met de vijand die dan ontstonden waren uiterst vermakelijk om te bekijken.
De sfeer en ambient van dit spel is ook super
Maar een flink minpunt waren de lastige controls op de Snes
Ik weet niet of dat ook zo op andere platforms het geval was.
Maakt ook niet uit verder,want voor zijn tijd was dit een leuke game