Super Monkey Ball: Banana Rumble (2024)

Nintendo Switch
Platform / Party

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Sluit je aan bij AiAi en vrienden in Super Monkey Ball Banana Rumble, waar jij en maximaal 16 spelers online kunnen strijden in meerdere spelmodi terwijl je ernaar streeft Top Banana te worden! Je kunt ook samenwerken met je favoriete groep in de coöperatieve modus voor 4 spelers, of een verhaal ontdekken in de geheel nieuwe Adventure Modus. Zorg dat je als eerste over de finish komt in Race, pak de vallende bananen in Banana Hunt, werk samen om robots neer te halen in Robot Smash en meer.

avatar van Banjo
Dit deel schijnt weer even goed te zijn als deel 1 en 2 waarin de besturing zo goed aan voelde ik ga deze wel halen maar dan moet de prijs eerst even wat zakken. Deze gameplay van het aapje in de bal blijft altijd leuk...

avatar van Manny Calavera
Ligt het aan mij of is de release heel geruisloos voorbij gegaan? Heb zelfs op de grote gamesites geen review gezien.

Ligt aan jou en aan wat je 'grote gamingsites' noemt?(De sites die alleen op de grote nieuwe hypes e.d springen en de andere 50 releases per maand links laten liggen?) Diverse reviews zijn gepasseerd. Ik meen dat een Eurogamer of Nintendolife ed ze hadden en ook wel vaker op youtube heb voorbij zien komen. Van een IGN, gamespot of Power Unlimited verwacht ik niet veel. Maar die check ik ook niet echt.

avatar van Manny Calavera
Moet het echt altijd zo'n vermoeiende discussie worden? Ik heb de gamereviews gewoon gemist ook al volg ik het via diverse sites vrij goed. In de meest recente PU staat ook gewoon een preview. En Monkey Ball is geen kleine franchise, dus het is opvallend. Die komen normaal bij alle serieuze sites wel voorbij. Ik heb namelijk wel interesse in deze te kopen, wil wel eens een Monkey Ball spelen, maar wel eentje die goede reviews krijgt. De vorige delen kregen dat niet echt.

Welke vermoeiende discussie? Je vraagt en je krijgt antwoord. Ik heb geen idee welke sites je volgt en wanneer. Ik zeg enkel dat ik een paar reviews heb zien voorbijschieten. Maar inderdaad niet bijster veel. Ik denk niet dat de Monkey Balls in 2024 nog als een top of prio game worden beschouwd, en heb zelf de reviews en scores niet gelezen en al jaren geen uit de reeks meer gekocht. Ook al vind ik het best leuk om te doen. Als ik het koop is het over het algemeen in een hele diepe sale of budgetbak. Mijn laatste was op de Wii. Denk ik.

avatar van Manny Calavera
De discussie dat jij weer wil bepalen wat je serieuze media vind en welke niet. De game is redelijk rustig gelanceerd, maar dat zeg je daarna ook dus eigenlijk ben je het schijnbaar gewoon eens. Denk dat een gemiddelde gamer deze reeks wel kent, maar het is geen franchise meer waar mensen lyrisch van worden. Maar ik ga vanavond eens wat reviews bekijken, kan wel een leuke zomergame zijn. Moet toch mijn zomervakantie wat casuals te spelen hebben. Al heb ik er weer niet meteen 60 euro voor over.

Da's een persoonlijke opinie. Ik heb het zoals geweten niet met bvb drie genoemde media, maar dat is terzij en draaide het niet om. Ik weet enkel niet wat je wel of niet volgt. Ik heb tegenwoordig nog nauwelijks vaste outlets en prefereer vrij weinig vaste sites en scroll gewoon links en rechts even om eruit te pikken wat interessant lijkt. Geschreven bladen volg ik helemaal niet meer. (Tja...voor de prijs heb ik alweer een budget gamepje. En vind het zonde om te kopen en weg te gooien want stockeren doe ik het niet meer. Persoonlijke keuze).

Maar inderdaad. Het is geen gigantische launch. Dat staat vast. Ik vermoed ook niet dat dit de volle pot zal worden qua prijs afhankelijk van waar je kijkt.