Mr. Nutz (1994)

Alternatieve titel: Mr. Nutz: Hoppin' Mad

Commodore Amiga / Game Boy / Super NES / Sega Mega Drive/Genesis / Game Boy Color / Game Boy Advance

Ontwikkeld door Ocean en Dream On
Uitgegeven door Infogrames, Ocean, SOFEL en Sega

Je speelt de titelpersonage, Mr. Nutz, een coole eekhoorn die de duistere Yeti moet verslaan voordat hij de aarde bevriest. Je zoektocht naar hem zal je op veel plaatsen doen komen, een bos, een vulkaan en zelfs in de wolken. Je zult de vijanden moeten vermoorden door op ze te springen, zijn staart kan ook worden bestuurd.

avatar van StevenMighty
Erg mooi en leuke game uit de tijd van de geweldige actie platformers, maar... eentje met moeilijke bosses en te weinig levens in verhouding.
Het is bijna onmogelijk dit spel in 1 keer tot het einde uit te spelen, dit door de erg pittige bazen die je met amper 5 hartjes tegen vaak het dubbele moet te lijf gaan.
Met het originele spel op de snes kwam ik al die jaren nooit verder dan het heksen huisje, maar nu dan toch de eindbaas Mr. Blizzard verslagen hehe.

De werelden zijn lang en uitgebreid, kleurrijk, uitdagend en voorzien van melodiën die je nog lang bijblijven. Ik kende de muziek van de eerste werelden na 19 jaar nog steeds uit m'n hoofd.
De Sega megadrive versie geef ik een lagere score door de slechtere muziek kwaliteit.

De boodschap op het einde deelt mee dat er nog meer spannende avonturen met Mr Nutz komen, maar dit is helaas nooit doorgegaan.

Een hele uitdaging maar vele uren speelplezier gegarandeerd.

4 sterren (snes) 3,5 sterren (sega megadrive)