The Inquisitor (2024)

PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Adventure / Action

Ontwikkeld door The Dust
Uitgegeven door Kalypso

The Inquisitor is een verhaalgedreven, duister fantasie-avonturenspel met actie-elementen, dat je dwingt om moeilijke morele keuzes te maken. Jij bent Mordimer Madderdin, een inquisitor in dienst van God, die naar de stad Koenigstein gestuurd wordt omdat deze geteisterd wordt door een reeks mysteries en zonden. Los de verschillende zaken en misdaden op van hen die het geloof hebben geschonden, terwijl je de waarheid ontdekt over een duister kwaad uit een ander rijk dat de wereld van de levenden probeert binnen te dringen.

avatar van jellecomicgek72
Heb van deze game afgelopen week eens wat gameplay bekeken maar dit is niet best hoor. Dit ziet er uit als zo'n ontzettende generieke action/adventure game met graphics die uit het early PS3 tijdperk stammen. Dacht eerst dat dit wel wat kon worden maar die gedachte verdween direct toen ik de gameplay zag. Gek genoeg krijgt de game ook nog een 6 bij ign maar dit ziet er zo ontiegelijk lelijk uit dat niks hiervan mij aantrekt om het te gaan spelen.

jellecomicgek72 schreef:
Gek genoeg krijgt de game ook nog een 6 bij ign

Je moet je ook niet zo aan scores op hangen. Ik hoor 'power unlimited' zo vaak langskomen, maar toen Suicide Squad 6.8 kreeg hierop en 75-80 op bepaalde plaatsen negeerde ook iedereen die cijfers.

avatar van jellecomicgek72
Sinner schreef:

Bijna iedere website geeft die game gemiddeld een 5 anders. Ik snap dat reviews niet alles zeggen over een game maar games zijn gewoon fucking duur vandaag de dag en ik kan m'n poen maar een keer uitgeven. Deze The Inquisitor kost 40 euro maar dat vind ik eerlijk gezegd een nogal duur stuk pleepapier om m'n reet mee af te vegen.

40 euro vind ik tbh meevallen als ik de prijzen vergelijk tegenwoordig in de 60-70 euro range. Dat is mij te veel. Maar goed, gelukkig zakken ze vaak ook relatief snel.

zeker Kalypso games, die zakken snel na release naar de 20€

Inderdaad. Had ik nog niet eens opgemerkt. Maar ondanks het feit dat ze best een paar uitstekende games in hun library hebben pik je ze binnen enkele maanden al snel voor paar euro op. Zowel voor console als voor PC. Ook hier na het zien van wat gameplay vanmiddag - best verrassend dat ze afstappen van het hele strategie gebeuren (Tropico, Dungeons, Commando's) en afkomen met een Action RPG. Ik zou het wellicht voor een tientje wel proberen. Denk ik?