Dogyuun (1992)

Arcade / Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Toaplan
Uitgegeven door Toaplan

Dogyuun is een verticaal scrollend shoot-em-up-spel met sciencefictionthema waarin je de controle hebt over een gloednieuw schip genaamd Sylfers. Je wordt naar de buitenwereldkolonie Dino gestuurd die een noodoproep heeft verzonden. Wanneer je bij de kolonie aankomt, wordt deze overspoeld door een buitenaardse gastheer en bovendien is de communicatie verloren gegaan. Je staat nu alleen of met een vriend tegenover deze buitenaardse hordes. Je vecht tegen verschillende ruimtevaartuigen, statische wapens en bazen. Tijdens het spelen verschijnen er keuzevakken en als je ze vernietigt, laat je power-ups vallen. Deze omvatten: een speed-power-up, een bom, plus één en vier soorten wapenbeschermers. Dit zijn Mega shot (blauw), Psycho beam (roze), V-laser (groen) en Homing fire (oranje). Als je met een vriend speelt, kunnen beide schepen samensmelten, waardoor er sterkere wapens ontstaan.