Truxton II (1992)

Alternatieve titel: Tatsujin Ō

Arcade

Ontwikkeld door Toaplan
Uitgegeven door Toaplan en Ving

Vulkaanuitbarstingen vinden al geruime tijd plaats op een verlaten planeet ergens in de ruimte. Toen, op een noodlottige dag, culmineerden ze in een gigantische explosie en verscheen er een angstaanjagend wezen. Het is de keizer van de Gidans, waarvan men dacht dat hij verslagen was in de laatste galactische oorlog. Nu is de dreiging terug: het leger van Gidans is snel verzameld en in korte tijd domineren ze de Melkweg opnieuw. Slechts een handjevol vluchtelingen ontsnapt om het nieuws te bezorgen. Een piloot die door het HyperFighter One-vliegtuig navigeert, wordt gestuurd om de Gidans voor eens en voor altijd tegen te houden.