OutRun 2019 (1993)

Sega Mega Drive/Genesis / Plug and Play
Racing

Ontwikkeld door Hertz en Sega
Uitgegeven door Sega, SIMS en Radica

OutRun 2019 is een racegame die op dezelfde manier speelt als de originele OutRun, maar daarentegen heeft het spel een futuristische setting en verschillende toevoegingen zoals sprongen, bruggen en tunnels. De game is een race tegen de klok in een auto met raketmotor in vier verschillende levels verspreid over de hele wereld. De speler wint meer tijd bij elk controlepunt. Net als in de originele OutRun is er vóór elk controlepunt een splitsing. De speler kan kiezen tussen twee verschillende routes, elk in een andere exotische omgeving. Andere auto's verschijnen op de weg, maar zijn slechts obstakels en geen concurrenten. Als je met hoge snelheid een obstakel raakt of in het water of een put vliegt, crasht de auto, maar de bolide verschijnt na een moment weer op de weg, wat de speler enkel extra tijd kost. Het terrein buiten de weg zorgt ervoor dat de auto vertraagt. De race wordt beëindigd wanneer de tijdlimiet is verstreken.