The Legend of Spyro: A New Beginning (2006)

Nintendo DS

Ontwikkeld door Amaze
Uitgegeven door Sierra

The Legend of Spyro: A New Beginning is een top-down actiegame gebaseerd op de gelijknamige consolegame. Als Spyro vechten spelers zich een weg door hordes handlangers en monsters van Cynder. Spyro kan melee-aanvallen uitvoeren en herhaaldelijk combo's maken . Hij zal ook ademaanvallen leren, gebaseerd op de elementen vuur, ijs, elektriciteit en aarde. Spyro kan zijn primaire ademaanval gebruiken, of een krachtigere secundaire ademaanval, waarvoor meer energie nodig is. Sommige vijanden kunnen door geen van deze aanvallen daadwerkelijk gewond raken; in situaties als deze moet de speler op het touchscreen tikken om effectieve aanvallen uit te voeren.