Rolling Gunner + Over Power (2019)

Alternatieve titel: Rolling Gunner: Over Power

Nintendo Switch / PlayStation 4 / PC

Ontwikkeld door Mebius en Project Rolling Gunner
Uitgegeven door Mebius, ININ en Strictly Limited

Rolling Gunner en Over Power DLC samen in één editie. Beleef zowel de beproefde bullet hell-ervaring van het originele spel en de toegevoegde features van de twin-stick Over Power-modus. Je kunt nu voor het eerst online meedoen voor de high scores. De uitbreiding van Over Power is een aanvulling op de bestaande campagne met een nieuw besturingsschema en een soundtrack met elf toegevoegde nummers. De titulaire Rolling Gun kan nu onafhankelijk van het schip worden bewogen met behulp van de rechter stick om vijanden en projectielen nog nauwkeuriger te vernietigen. Daarnaast wordt het arsenaal aangevuld met een elektronenkanon en een plasmaschild. Dit zijn belangrijke upgrades voor je schip, want je krijgt te maken met meer vijanden en projectielen dan voorheen.

avatar van Banjo
Dit is een geweldige Shmup! die je zeker met de Over Power DLC moet spelen, dan krijg je de mogelijkheid om heel soepel met de twin-stick controller je vijanden te omcirkelen. En vijanden zijn er in overvloed met gave eind bazen die ook allemaal schieten met felle lichtkogels, en dat kan soms echt overweldigend zijn!.
Nu speel ik op een 4K televisie maar ik kan me voorstellen dat als je het op een Oled scherm speelt het niet voor iedereen geschikt is (ivm flitsende beelden). En je krijgt maar 6 levels voor je kiezen dat is niet echt veel, een tip: speel hem gelijk op hard maar dat is persoonlijk. Ik heb er in ieder geval weer een hele toffe Shmup erbij voor mijn collectie .