Worms World Party (2001)

PC / Sega Dreamcast / PlayStation / Game Boy Advance / Mobile / N-Gage / PlayStation 4 / PlayStation 5
Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door Titus, Atari, UbiSoft, Focus, Russobit-M, Novitas, Hexacto, Sold Out, THQ en Team17

In Worms World Party speel je opnieuw in teams van 2 tot 8 wormen. Het is nog altijd de bedoeling je tegenstander uit te schakelen met behulp van een arsenaal aan knotsgekke wapens. World Party heeft een verbeterde online multiplayer, een wormpot en vele nieuwe wapens en scenario's.

Best spel uit de Worms reeks. Voortreffelijke multiplayer, veel wapens en leuke single-player missies. 4.5*

Winkelwagentje schreef:

ik vond hem juist een heel stuk minder dan deel 2. Mistte een groot stuk humor ivm met 2 en de gameplay was niet optimaal.

avatar van Tha)Sven
Ik vind deze ook een stuk leuker dan de andere delen. Het spel oogde ook lekker fris, dankzij de vele blauwtinten. MP is bij elke Worms game fantastisch. Eigenlijk moeten we binnenkort een keer GaMe Worms MP houden

avatar van Marcellussss
Het ultieme worms-spel met een geweldige online-gameplay.

avatar van rover45
het is een leuk worms spel maar de mulitiplayer is het leuks :P:P:P:P:P

Shaw
Ik weet nog dat ik dit spel met een jonger schoolkameraadje, dat nog niet goed kon lezen, speelde en voor elk wapen wel een eigen naam had. De "Heilige Handgranaat" was voor hem "het ajuintje" (ajuin is Vlaams dialect voor ui). Nog steeds is het geweldig om dit samen met wat vrienden of online te spelen!

avatar van Marcellussss
Tha)Sven schreef:
Eigenlijk moeten we binnenkort een keer GaMe Worms MP houden

Na anderhalf jaar nog steeds in geïnteresseerd. Nu ook echt doen?

avatar van Mephisto
Low budget, dat merk je, maar hilarisch. Een origineel idee waar echt iets mee gedaan is. Vergelijk dat maar met flauwe films die in nog flauwere gamevorm gegoten zijn.
Op grafisch vlak kan ik weinig aanmerken (mijn pc is er zelfs ietsje té goed voor). De single player valt mee, maar het wordt leuker als je met twee bent en afwisselend elkaar probeert de grond in te boren. Ook de multiplayer is geslaagd.
Amusant, maar niet voor te lang.

En zijn er nog die de MP spelen?

avatar van Luigi
De machtigste van alle worms

avatar van dave
Heerlijk spel waar ik vroeger vele uren zoet mee was. Gekocht in 2001, maar doet af en toe nog steeds dienst, al zitten er ondertussen meer krassen op dan op een schoolbord in Anderlecht. Geinige wapens, dito stemmetjes, uitdagende Single Player en meer dan leuke Multiplayer. Veel valt er verder niet over te vertellen, gewoon even wat wormen om het leven helpen. Moet kunnen.

4,00

(Waar voor minstens een ster aan jeugdsentiment bijzit.)