Colosseum: Road to Freedom (2005)

Alternatieve titels: Gladiator: Road to Freedom | Gladiator: Road to the Freedom Remix

PlayStation 2
Fighting / RPG

Ontwikkeld door Ertain
Uitgegeven door Koei

Speel als een slaaf die ingezet wordt als gladiator. Om weer een vrij man te zijn zul je jezelf moeten bewijzen en genoeg geld moeten verdienen om jezelf vrij te kopen. Hierbij is het mogelijk om zelf te bepalen wat voor vechter je bent. Verzin een naam die bij je karakter past en beantwoord de vragen die gesteld worden door je eigenaar, om te bepalen hoe je uiterlijk zal zijn. De keuzes die je maakt in de game bepalen verder hoe je persoonlijke 'Road to Freedom' eruit ziet.

avatar van Zuzuu
Deze game is min of meer te vergelijken met de gebeurtenissen van de film Gladiator.

avatar van metaledje
Ik had deze game een aantal maanden aangeschaft bij de media markt omdat ik van gladiator spellen hou, maar deze game stelt zwaar teleur, er is geen verhaal,geen filmpjes,geen spannende scenes,en de levels plus speelbaarheid is bijna niet te doen, dit spel zit heel vreemd in elkaar, je kan beter shadow of rome van capcom aanschaffen als je een heel vet gladiator spel zoekt!!! 2*