Mr Dig (1990)

Atari ST

Ontwikkeld door Robin Edwards
Uitgegeven door Budgie UK

Als Mr Dig moet je in elk level alle kersen verzamelen. Als je een groep van zes tegelijk verzamelt, krijg je bonuspunten. Het verzamelen van kristallen levert je 1000 punten op. Af en toe verschijnen er letters in het level. Als je het woord BONUS verzamelt, krijg je een extra leven en een slimme bom (slimme bommen zullen alle monsters in het level doden als ze worden gebruikt). Monsters zwerven door de levels en ze doden je bij contact. Je kunt de monsters doden door er appels op te laten vallen.

Whoop whoop, 3x raden waar mijn nickname vandaan komt.

Werd hoog tijd om deze maar es toe te voegen, vooral toen ik er laatst achter kwam dat ie wel een commerciële release heeft gehad. Verder rond de afgelopen kerstperiode een Atari 1040STF gescoord, onze oude floppies opgehaald bij broerlief en meteen dit weer ff gespeeld. Ik kom niet voorbij level 3 trouwens, wist niet meer dat ie zo pittig was.

Maar prima Mr. Do! kloon.