Space Quest III: The Pirates of Pestulon (1989)

Alternatieve titel: Space Quest 3

Atari ST / Commodore Amiga / Macintosh / PC

Ontwikkeld door Sierra
Uitgegeven door Sierra

Roger Wilco's escape pod zweeft door de ruimte tot deze gevonden wordt door een vuilnisschip. Het eerste dat Roger moet doen is om de oude Aluminium Mallard te fixen, om zo het schip te verlaten. Dit wordt bemoeilijkt door het feit dat hij wordt achtervolgd door Arnoid the Annihilator. Uiteindelijk ontdekt Roger de sinistere activiteiten van de videogameproducenten ScumSoft.

avatar van Jordy
M'n favoriete Sierra game. Waren de eerste delen me (ondanks de parodien) nog wat te serieus, deze gaat helemaal over the top. De zelfspot, de Arnold look-a-like die je telkens achtervolgt, de MacDonalds-achtige keten (met de AstroChicken kast), veel leuke herinneringen aan deze game.

avatar van JohnWilliams
Jordy, ik geef je gelijk.
Het is in zeker opzicht een geweldig spel alleen zou oud.....maar ondanks de leeftijd van Space Quest III blijft hij leuk en vermakelijk. Ook ik heb leuke herinneringen aan dit spel al heb ik het zelf nooit gehad.

avatar van Diego
Geweldig spel inderdaad! Wat mij betreft de beste SQ en één van de beste Sierra adventures. Alleen snapte ik de bedoeling niet echt met die AstroChicken kast (ik was altijd meteen af).

avatar van horizon
Melig.

avatar van Thomas83
Dit is de duidelijk de beste van de eerste drie. Er is nu een langer verhaal waarin je meer van de wereld kan verkennen. Erg leuke locaties ook, met veel humor. Ook heeft dit spel een grafische upgrade gekregen (mooiere animaties, meer details in de pixel art, Star Wars-achtige overgangseffecten, enzovoort), plus betere geluidseffecten en voor het eerst muziek.

Belangrijker misschien nog is dat het spel gebruiksvriendelijk is. Er is een eerste, zij het wat primitieve, implementatie van muisbesturing en je personage beweegt een stuk sneller over het scherm. Typen gaat ook soepeler. Dat zorgt allemaal voor een stuk minder ergernissen.