Rytmos (2023)

Nintendo Switch / Android / Apple iOS / Macintosh / PC
Music / Puzzle

Ontwikkeld door Floppy Club
Uitgegeven door Floppy Club

Rytmos is een puzzelspel waarbij je van planeet naar planeet reist om orde in de chaos te creëren. Dit doe je door ritmisch blokken met elkaar te verbinden. Onderweg ontdek je instrumenten en muzieksoorten waarmee je ook zelf muziek kan maken.

Toffe vertegenwoordiger van het soort puzzle games met muzikale invloeden. Dit is geen muziek-ritme game, maar is wel erg verwoven met muziek en laat je zelfs toe zelf bepaalde stukken te jammen en op te nemen, wat soms voor best goed klinkende resulaten zorgt. De eigenlijke game-play is redelijk traditioneel. Je moet een weg vinden om bepaalde stukken met elkaar te verbinden, en er komen telkens elementen bij die de gameplay wat moeilijker maken. Erg relaxet tot nu en goed om even tot rust te komen.

Ik had de game inderdaad ok al zien staan in je switch lijst maar die gameplay trailer was dus werkelijk even nietszeggend als de omschrijving. Kon er eigenlijk echt niet uithalen wat precies de bedoeling van het geheel was. Bijna een puzzel op zich. Dit is dus zo een geval waar een korte demo toch best wel eens een goed idee zou zijn geweest. Wat niet wil zeggen dat ik niet wil proberen. Komt het in een sale voor een fijn prijsje...tja...je weet hoe dat gaat.