Killer Frequency (2023)

PC / PC VR / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door Team17

Je bent een omlaaggevallen radiomaker in de jaren tachtig die de nacht-show van een plaatselijke radio-zender verzorgt samen met Peggy. Als er plots een oproep komt van een plaatselijke politieagente, en blijkt dat de seriemoordenaar genaamd The Whisperer weer op pad is, blijkt je avond plots helemaal niet zo routineus te worden.

Sinner, dit is nog iets voor jou, denk ik. Een jaren tachtig slasher verhaal, waarbij jij een radio-presentator speelt die even 911 moet overnemen en daarmee probeert mensen te redden die achterna gezeten worden door de seriemoordenaar. De eerste paar cases zorgen best voor een intense atmosfeer, ook al wordt er niks expliciet getoond. Het feit dat jouw acties over leven en dood doen beslissen geven wat gewicht aan het gameplay. Best goed gemaakt voor wat in wezen een walking sim met puzzel-elementen lijkt.

Klinkt inderdaad wel als iets dat volledig in mijn straatje past. Gaat dan ook op mijn wishlist om ergens in de toekomst op te pikken.

Wie de sfeer in Amerikaanse trillers uit de jaren 80 een warm hart toedraagt doet met deze niks verkeerd. Verwacht echter geen horror-game, want dat is het uiteindelijk zeker niet. Wel een bij momenten spannende triller, goed geschreven dialogen, interessante karakters en een verhaal dat pas tegen het einde zijn geheimen (maar dan ook) volledig prijs geeft.

Qua game-play is het DJ-element best leuk uitgewerkt, je kunt platen opleggen, effecten uitspelen en reclame spelen. Het draagt bij tot de sfeer maar is voor de rest niks dat je naar meer doet verlangen.

Enige echte minpuntje is dat de interface zeker aan het begin wat rommelig is. Het duurt even voordat het oppaken en gebruiken van voorwerpen lekker begint te werken, maar dat kan een persoonlijk probleem zijn.