Visions of Mana (2024)

Alternatieve titel: Seiken Densetsu VISIONS of MANA

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

De hoofdpersoon Val, die in Tiana, ''het dorp van het vuur'' woont, nodigt zijn jeugdvriend uit naar een festival gaan om feeën te verwelkomen. Eens in de vier jaar bezoeken feeën verschillende plaatsen om hun zonen aan te wijzen die de missie hebben om naar de Manaboom te reizen om de circulatie van mana die de wereld vult te ondersteunen. Als de zon ondergaat, schittert de lucht en daalt een fee neer voor haar jeugdvriendin. Als bewaker van haar ziel begint Val aan een reis naar de Manaboom, gezegend door de dorpelingen, om haar jeugdvriendin te beschermen die als haar zoon is gekozen.

Nice, zou ergens in q2 of q3 moeten verschijnen.

Inderdaad. Ik moet de remake van Trials nog in huis halen maar dit is de eerste 'echte nieuwe' in de reeks in jaren. En het ziet er bijzonder leuk uit. En wat opvalt - geen Switch. Het zou me niet verbazen als dit een van de launch titels van de Switch opvolger gaat worden. (aangezien ook q4 wel eens opduikt bij de releasedate hier en dat min of meer gelijk zou kunnen vallen met de release van nieuwe Nintendo hardware).