Beta Bloc (2006)

Alternatieve titels: Simple 2000 Series Vol. 106: The Block Kuzushi Quest - Dragon Kingdom | Simple 2500 Series Portable Vol. 5: The Block Kuzushi Quest - Dragon Kingdom

PlayStation 2 / PlayStation Portable / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Tamsoft
Uitgegeven door Essential en D3

Maak je klaar om zeven citadellen en kerkers bevolkt door monsters te bevrijden. Je doet dat door met je paddle een bal te besturen die blokjes vernietigd. Er zijn een 120-tal levels te voltooien en tijdens je gevecht met de blokken wordt je ook door monsters aangevallen. Gelukkig krijg je hulp door middel van speciale acties die de blokken en vijanden laten vallen.

Een volgende PSP game dat ik een klein half uurtje heb uitgeprobeerd. Het is een redelijk basic break-out variant, met een paar opvallende kenmerken. De eerste is dat het spel in tate mode gespeeld moet worden. Dat maakt de levels overzichtelijker. Een ander licht origineel feature is dat er zich vijanden op het scherm bewegen die af en toe naar je schieten en indien geraakt elementen laten vallen die je kunt opvangen. Erg spectaculair is het alles niet, maar om even wat tijd mee te verdrijven alleszins geschikt.