Grand Theft Auto VI (2025)

Alternatieve titel: GTA VI

PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Grand Theft Auto VI speelt zich af in de fictieve staat Leonida, gebaseerd op Florida, waartoe ook Vice City behoort, een fictieve versie van Miami. De game volgt een crimineel duo; de vrouwelijke protagonist Lucia en haar partner Jason.

avatar van Manny Calavera
Het zal geen nieuws zijn, maar de game is officieel bevestigd.

‘Ontwikkeling GTA 6 in volle gang’ | Nieuws | Gamer.nl

Meer info ontbreekt nog helaas.

Grand Theft Auto 6-beelden mogelijk gelekt | Nieuws | Gamer.nl

Holy fucking shit. 90 video's.

Ik heb er maar 2 bekeken, van die diner en van de stripclub.

Wat erg dat dit online is komen zeg, denk dat er bij Rockstar nu een interne bom is ontploft vandaag.

Lullig voor de devz idd, maar wel leuk aan de leak om eens een kijkje achter de schermen te zien. Wat ik nog het meest opvallend vond is dat je bij een van die vids de game ziet crashen naar wat lijkt het PS4 menu...
Maar ondertussen bevestigd dat het om footage gaat van een heel early 2019 build.

Die stick-up mechanics trwns wel erg cool, diner vid geeft een pumpkin en honeybunny vibe! Nu hopen dat ze procedural zijn en in een van de diners een Bad Mofo zit .

avatar van legian
Hoewel ik het persoonlijk best tof vind om dit soort dingen te zien. Als in hoe games ontwikkeld worden en de fases die de ontwikkeling ondergaat. Is dit natuurlijk wel een enorm zure actie. Al het harde werk dat je erin hebt gestopt zie je ineens zomaar op het internet verschijnen.

Squall Lionheart schreef:
een van die vids de game ziet crashen naar wat lijkt het PS4 menu...

Maar zou het je echt verbazen met het huidige gebrek aan current gen gebruikers dat je in 2023 of 2024 echt nog een Xboxone / PS4 versie zou zien? Wellicht lichtjes gedowscaled, maar het lijkt me niet onmogelijkt aangezien die chipcrisis niet 1-2-3 is opgelost (ook niet in 2023). En je met een 100milj gebruikers op de last gen toch wel weer wat extra verdient. Zeker als je zoals Rockstar 1 max 2 games in de 10 jaar uitbrengt die je vervolgens blijft remasteren en heruitbrengen. Of de release moest al danig naar achter worden geschoven (2025-2026) dat het bijna een soort current gen afscheidstitel/overgangstitel wordt.

Ik ben erg benieuwd hoe lang de xbox x en ps5 op de markt blijven (of eerder...eindelijk degelijk verdeeld worden) en wat dat op de grote titels gaat hebben. Aangezien de meerderheid van de aankondigingen nog altijd last gen zijn.

Bij Games > Algemeen > Een nieuwe GTA?:

Denk dat we het er in ieder geval al over eens kunnen zijn dat dit aankomende duo het iconische trio van de voorganger hoe dan ook niet gaat overtreffen of zelfs benaderen vind ze behoorlijk generiek ogen een of andere dude met zijn zus lekker boeiend.

Snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon weer voor een trio zijn gegaan of in ieder geval ook weer een Trevor achtig figuur erbij.

Dit zou een slecht voorteken kunnen zijn wat betreft de algehele denkwijze achter deze productie.

avatar van Nomak
Hier is de trailer dan.
Mij zegt het eigenlijk totaal niets, maarja ik ben dan ook helemaal geen GTA fan.

Magere eerste trailer en release eind 2025 dus waarschijnlijk.

avatar van Manny Calavera
Vice City is back, baby! Dat alleen is al enorm gaaf. Prachtige beelden hoor, dit gaat visueel weer de standaard worden. Verder weten we nog niks natuurlijk over de mogelijkheden.

Qua release reken ik op april/mei 2025. Volgens mij moet deze game in het boekjaar 24/25 verschijnen. Ik had najaar 2024 gehoopt, maar voorjaar 2025 zal het wel worden.

avatar van wiiplayer
Wat is er mager aan? Heb er eigenlijk niets op aan te merken op 1 ding na. Het koppel aspect wordt risky. Een love interest kan gauw cliché worden. Maar minder chemie dan de mannen in GTA V is bijna niet mogelijk en daarnaast hebben ze met Red Dead 2 laten zien dat ze qua character building aan de top van gaming kunnen staan. Afwachten maar vanzelfsprekend enthousiast!

avatar van Eraser2
Ik heb er uiteraard weer enorm veel zin in. Vette Tom Petty track ook in de trailer, gelijk dat hele album weer even opgezet in de auto vanmorgen.

Red Dead 2 is alweer 5 jaar oud inmiddels en wat ze daar qua open wereld voor elkaar hebben gekregen staat mijlenver voor op welke andere open wereld game ooit wat mij betreft. Dus ik verwacht dat de zesde GTA hier op voort borduurt met 6/7 jaar extra aan technologische ontwikkelingen en consoles. Kan niet anders dan waanzinnig worden.

wiiplayer schreef:

Wat is dit voor een aparte opmerking? De mannen in GTA V hadden onderling juist een geweldige chemie. Schitterende dialogen zoals die over hipsters in een autorit met Trevor.

En Rockstar kan goed verhalen schrijven, geloof nooit dat het een cliché story zal zijn. Wat men online al zegt, dit zal vermoedelijk een Bonny & Clyde koppel worden maar dan in een GTA jasje.

Trailer smaakt zeker naar meer, en vreemd genoeg krijg ik de neiging om Red Dead 2 toch maar weer es op te pakken (Slechts een uur gespeeld oid)

mrdig schreef:

Lijkt me een zeer goed idee, dat is een van de allerbeste verhalende games ooit gemaakt en in de allerbeste open wereld die er is.

Nomak schreef:
Hier is de trailer dan.
Mij zegt het eigenlijk totaal niets.

Idem. Maar het is dan ook een 13-in-een-12 trailer die zo had kunnen bestaan uit scenes van deel 5. Het is ook gewoon vrij weinigzegged. Het enige dat je eruithaalt is 'hoera' als je fan bent. Nu duurt het nog maar 2 jaar max.

Ik speel hem ooit wel. Na 4 en 5.

avatar van IH88_Trinity
Automatische 5* haha. Nee grapje, maar ziet er heerlijk uit.

IH88_Trinity schreef:
Automatische 5* haha. Nee grapje, maar ziet er heerlijk uit.

Ik heb GTA 4 en 5 op de volle score staan, zijn dé perfecte games van hun generatie. Ik vermoed dat dit ook voor deeltje 6 gaat gebeuren.

De trailer oogt krankzinnig mooi en gedetailleerd. Zoek eens op Youtube naar video's over de details. Er is aan zoveel gedacht.

Dit gaat dé hype van 2025 worden.

Als deze game 120 euro zou kosten had ik 'm ook bij release gehaald.

Het open wereld misdaad genre is inmiddels behoorlijk platgetreden.

Wat dat betreft was Red Dead Redemption 2 wel een meer eigenzinnige release.

De trailer had net zo goed iets van Ubisoft kunnen zijn of de volgende Saints Row.

Ben nog lang niet overtuigd al haal ik ‘m waarschijnlijk wel op release het blijft toch GTA.

En zowel GTA 3 als Vice City mijn meest innemende magische game ervaringen ooit.

Maar neemt niet weg dat de rek er inmiddels best eens voorgoed uit zou kunnen zijn en ze er hier echt niet in gaan slagen het wiel opnieuw uit te vinden.

Confusie schreef:

Hm. Jaaaaa...knap. Bizar zoveel torentjes om in te kruipen. Beeld je dat eens in met echte shooter mechanics ala Far Cry En een soviet beer waar je op kan rijden en mee kan vliegen als hij ook nog eens de Rocket Boots upgrade heeft. Maar dat zal wel weer niet

Protagonisten zouden zomaar eens de minst memorabele kunnen gaan worden ooit in een GTA game.

Dat na een lange reeks van eigenlijk louter onvergetelijk innemende characters.

Claude, Tommy, CJ, Niko, Michael, Trevor, Franklin.

In die zin doet het me wel denken aan Ubisoft ja.

Die tot nog toe meer bekendstaat om zijn geregeld ongeïnspireerde inwisselbare personages.

Sterker nog die Lucia heeft zelfs wel iets van de vrouwelijke protagonist van de laatste Far Cry.

Daarnaast sta ik persoonlijk er niet echt om te springen om verplicht met een vrouwelijk personage te gaan GTA’en.

Bij de laatste Ubisoft titels was het dan tenminste nog optioneel.

avatar van IH88_Trinity
Confusie schreef:

Dat na een lange reeks van eigenlijk louter onvergetelijk innemende characters.

Claude, Tommy, CJ, Niko, Michael, Trevor, Franklin.

In die zin doet het me wel denken aan Ubisoft ja.

Bij de laatste Ubisoft titels was het dan tenminste nog optioneel.

Nou ja, als ik meer dan 50 uur in een spel ga stoppen, dan kijk ik liever naar een vrouw dan naar een man .

Ja heb ik niet.

Soms kan het wel leuk zijn als een game draait rond een bepaalde badass female maar in het geval van GTA en alle digitale gedragingen die daaruit voortvloeien voelt het voor mij niet gewenst.

avatar van Noah
Ben eigenlijk blij dat dit spel pas in 2025 uitkomt. Wil hem namelijk heel graag op PS5 pro spelen. Ik gok dat de open wereld zo adembenemend is dat ik het liefst alles uit wil halen.

avatar van DarthSolidKevin
Uiteraard heb ik ook de trailer bekeken. Tja, mooie in-engine beelden, maar je gaat me niet wijs maken dat bijvoorbeeld het drukbevolkte strand wat je ziet echt in-game is. No way dat je daar met een vrachtwagen doorheen kan rijden. Ik heb het graag mis, maar eerst (gameplay) zien en dan geloven. Of is iedereen de trailers/hype rondom Cyberpunk 2077 alweer vergeten?

We gaan het meemaken...

DarthSolidKevin schreef:

We gaan het meemaken...

Voormalig Rockstar-medewerker: "GTA 6 ziet er echt uit zoals in de trailer" | Power Unlimited - pu.nl

Schijnbaar wel.

Sowieso brengt Rockstar zelden of nooit trailers uit die niet in-game engine zijn.

Geloof maar dat dit weer grensverleggend gaat zijn. Niet direct op graphics, wel op realisme, fysics en mogelijkheden.

Jij kan denk ik echt met je auto over zo'n strand heen touren.

Ik snap trouwens de Cyberpunk vergelijking niet. Die game was technisch een wrak bij de release, maar heeft het inhoudelijk toen alles werkte toch gewoon waargemaakt?
Rockstar levert echt geen inferieur product af bij een nieuwe GTA. Hier moeten ze 10 jaar op kunnen cashen. Ze zullen denk ik nog spijt hebben dat ze de GTA Definitive Editon hebben uitbesteed aan een extern bedrijf dat er een zootje van heeft gemaakt.