Grand Theft Auto VI (2025)

Alternatieve titel: GTA VI

PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Grand Theft Auto VI speelt zich af in de fictieve staat Leonida, gebaseerd op Florida, waartoe ook Vice City behoort, een fictieve versie van Miami. De game volgt een crimineel duo; de vrouwelijke protagonist Lucia en haar partner Jason.

avatar van DarthSolidKevin
Manny Calavera schreef:

Voormalig Rockstar-medewerker: "GTA 6 ziet er echt uit zoals in de trailer" | Power Unlimited - pu.nl

Schijnbaar wel. Geloof maar dat dit weer grensverleggend gaat zijn. Niet direct op graphics, wel op realisme, fysics en mogelijkheden. Jij kan denk ik echt met je auto over zo'n strand heen touren.

Dat geloof ik best, maar een trailer laat altijd de meest ideale conditie zien. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de framerate als je (laten we het strandvoorbeeld aanhouden) chaos aanricht? Digital Foundry heeft de trailer geanalyseerd en kwam tot de conclusie dat hetgeen je ziet rond 1440p is en draait op 30 FPS. Dat is op zichzelf geen probleem, maar hoe meer er op het scherm gebeurt, hoe meer dat vergt van de PS5 en Series X. Ik ben gewoon gezond sceptisch.

Sowieso brengt Rockstar zelden of nooit trailers uit die niet in-game engine zijn.

Ah, maar je leest het verkeerd. In-engine is iets anders dan in-game. Laatstgenoemde is de manier waarop de game er uitziet tijdens de gameplay. Eerstgenoemde gaat over beelden die zijn geschoten zonder dat er een speler aan te pas komt. Cutscenes zijn daar een goed voorbeeld van. Alles wat we zagen is zeker in-engine, maar hoeft dus zeker niet in-game te zijn.

Ik snap trouwens de Cyberpunk vergelijking niet. Die game was technisch een wrak bij de release, maar heeft het inhoudelijk toen alles werkte toch gewoon waargemaakt?

Ik vind het een goede vergelijking. Een ontwikkelaar (CD Projekt Red) met een hoog aangeschreven reputatie laat dingen zien die uiteindelijk op release niet waargemaakt worden. Wie zegt dat Rockstar dit keer niet gewoon de wol over onze ogen wil trekken? Nogmaals: gezond scepticisme. Iets wat je als gamer toch een beetje moet hebben m.b.t. AAA-games.

Overigens duurde het tot de jaar van onze Heer 2023 voordat Cyberpunk 2077 is geworden wat het in 2020 had moeten zijn. In het geval van GTA VI zou dit dan 2028 kunnen zijn. Lijkt me niet de bedoeling.

Rockstar levert echt geen inferieur product af bij een nieuwe GTA. Hier moeten ze 10 jaar op kunnen cashen. Ze zullen denk ik nog spijt hebben dat ze de GTA Definitive Editon hebben uitbesteed aan een extern bedrijf dat er een zootje van heeft gemaakt.

We gaan het meemaken, maar zo'n catastrofe als die GTA Definitive Editon zal het zeker niet worden inderdaad. Een lang verhaal kort: ik ben gewoon een stuk minder enthousiast dan jij, maar ik ben wel blij voor je dat je veel zin hebt in GTA VI.

Een dichtbevolkt strand vind ik persoonlijk niet zo interessant.

Sterker nog eigenlijk best een hekel aan dichtbevolkte gebieden,

Belangrijker vind ik nog steeds het verhaal en de personages.

Eigenlijk hadden ze Tony Dalton moeten regelen als main character.

Dat was pas echt vet geweest.

Heb IV V niet gespeeld laat staan red dead bla bla. My bad etcetera, maar dit gaat me dat ook nooit laten spelen rockstar rocks. love is a long road. Minimaal 75 uur

avatar van Manny Calavera
'Grand Theft Auto 6 verschijnt ergens begin 2025' | Gamer.nl

Sterke geruchten dat de game in januari/februari gaat verschijnen.