Spellforce (2003)

Alternatieve titel: Spellforce: The Order of Dawn

RPG / Strategy

Ontwikkeld door Phenomic
Uitgegeven door JoWooD

In de wereld van Spellforce dien je verschillende quests en sub-quests op te lossen, en is er de mogelijkheid om zes verschillende rassen te kiezen waaronder mensen, dwergen en elfen. De wereld is in principe direct volledig toegankelijk, behalve op sommige plaatsen wordt de toegang geblokkeerd door een zeer sterk leger. Pas als jouw eigen leger deze legers aan kan zal je hier langs kunnen komen.

avatar van Zuzuu
Klik hier voor screenshots.

avatar van Belhifet
De eerste Spellforce game vond ik erg leuk om te spelen, vooral door de goede mix van RPG en RTS elementen (de voice-acting was wel best slecht). De twee uitbreidingen en Spellforce II werden mij echter een beetje teveel van hetzelfde.

gamelord
hier heb ik kort plezier van gehad terwijl ik in het begin dacht dat
het een super spel zou worden. (niet dus). Na een paar levels
stort voor mij het spel in. Ik heb alleen genoten van de tutorial in
het begin met je avatar en hoe het spel uitgelegd wordt.
Nee vindt dit een bad game. 3,5

avatar van woeler82
Dit spel is een mix met rpg en strategie hoewel meer de nadruk gelegd word op strategie gedeelte

Muziek was super en de gameplay ook, kan niet zeggen dat ik me bij sommige levels verveeld heb.
Bij sommige levels moet ik zeggen dat rpg daar meer naar voren komt dan de strategie om de level te beëindigen, bij 3 levels zeker
anders wordt het onmogelijk de level te halen