Las ook net in de gameplay beschrijving van de uitgever en ontwikkelaar zelf:
- Hanteer een apparaat met verdorven macht:
Je lantaarn bevat de verdorven macht om je tussen twee werelden te begeven. Gebruik deze zwarte kunst om vergeten plekken te bereiken, legendarische schatten te ontdekken en zelfs de ziel van je vijand te manipuleren.
Nu krijg ik ineens van die
Legacy of Kain: Soul Reaver (1999) vibes. Weet niet of iemand die game nog kan herinneren. Maar dat was een unieke ervaring.
Natuurlijk word dit dan meer gefuseerd met "Souls like" gameplay.
De 2014 Lords of the fallen kon mij niet heel erg bekoren en dus was ik eerst skeptisch over deze remake.
Maar word er steeds enthousiaster over naarmate ik steeds meer gameplay video's bekijk.
Had de game dan ook al in pre-order voor xbox series x gezet.
Hexworks ontwikkelaar:
Founded in early 2020, we’re a modern, remote-working development studio currently developing our debut project – Lords of the Fallen – for PC, Steam Deck, PlayStation 5, and Xbox Series X|S. As a CI Games SE internal studio, we’re comprised of senior, multicultural developers from various backgrounds, countries, and regions including Catalonia, Spain, France, Romania, Germany, Ukraine, Denmark, the United Kingdom, and the USA.
Lords of the Fallen acts as a reboot of the franchise and embodies our passion for the fantasy action-RPG genre. Crafted using the latest version of Unreal Engine 5, 2023’s Lords of the Fallen features stunning visuals and genre-defining gameplay mechanics, to deliver an exceptional immersive experience.
Designed to be tonally darker and more challenging than its predecessor, the game boasts faster tactical combat, a compelling narrative, solo and cooperative multiplayer, and deep RPG systems. The use of UE5 also allows for the implementation of a stunning dual-realm world, enabling players to traverse between Axiom, the living realm, and Umbral, the realm of the dead, in real-time, further enriching the gameplay experience.