The Longest Journey (1999)

Ontwikkeld door Funcom
Uitgegeven door Funcom, Tri Synergy en Empire

Het jaar 2209. April Ryan, een student kunstenaar is onlangs aangekomen in de grote stad Newport. Zij krijgt langzamerhand te maken met vreemde visioenen. Het lijkt erop dat deze visioenen de ware realiteit aan het beïnvloeden is en de enige persoon die er meer over lijkt te weten is de vreemde oude man Cortez. Hij stuurt April naar een magische wereld waar alles mogelijk is. April komt er al snel achter dat ze niet alleen één, maar twee werelden moet redden van de ondergang.

avatar van FlorisV
Goeie herinneringen aan deze, zeer uitgebreid verhaal, de soms ellenlange dialogen vergen geduld ook, maar sterke voice acting en vooral een erg toffe ambient soundtrack van Tor Linlokken.