Caligo (2017)

Ontwikkeld door Krealit
Uitgegeven door Krealit

Caligo is de duisternis waarin iedereen in zal afdalen,wiens vorm per persoon zal verschillen. Voor sommigen is het een kort maar spannend avontuur, anderen zullen het zien als een plek om te ontspannen. Het kan je herinneren aan je ergste nachtmerrie, terwijl het voor enkelen een openbaring vormt...

Vanwege geen zin in een film of een boek gisteren dan maar even deze korte Walking Sim uit mijn Steam wishlist gekocht en bewandelt. Een soort van tocht / ontdekking door enkele redelijke interessante, lineaire, surrealistische landschappen met voice-over met op het eind een keuze tussen 2 eindes.

Zag er redelijk uit, sfeervolle muziek en het was best interessant als introspectief verhaal. Ook al duurt het maar net iets meer dan een uurtje. Het was dan ook maar 0.49€ ipv de volle pot 0.99€.

Maar wel leuk om even iets tussen kijken en interactief te doen. Ik vraag me altijd af hoe veel van deze dingen zouden zijn om te beleven met de extra immersie van VR. In ieder geval aardig als vullertje.