Superlative Night Dreams: Cotton Fantasy (2021)

Alternatieve titels: Superlative Night Dreams: Cotton Rock'n Roll | Cotton Fantasy

Arcade / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4
Action / Shooter

Ontwikkeld door Success en Studio Saizensen
Uitgegeven door Success, exA-Arcadia en ININ

Dit gloednieuwe spel in de langlopende Cotton-serie maakt de weg vrij voor een nieuw fantastisch avontuur met in totaal 6 iconische speelbare personages, inclusief sterren uit andere games! Elk personage heeft zijn eigen technieken en aanvallen, waardoor je diverse speelstijlen kunt kiezen en de juiste match vindt. Er wordt trouw gebleven aan de iconische Cotton-stijl, maar tegelijk worden nieuwe shoot 'em ups geïntroduceerd zoals Psyvariar's Buzz System of Sanvein's Time Mode.

avatar van Banjo
Nou.. dit was een heel kort en kleurrijk feestje die je in 2 1/2 uur uit kan spelen. En voor de rest is er weinig tot geen extra content. Het verhaal in dit spel gaat steeds over snoep en dat word ontzettend flauw neergezet, en wat bij mij ook niet in de smaak viel was die Japanse stemmetjes die heb ik gelijk maar heb uitgezet. Ik geef het spel een krappe 3 sterren maar ik raad dit deel niemand aan.

2.5 uur is voor een Shoot'm'up toch extreem lang? Met uitzondering "rpg"-smups zoals Sky force duren die toch meestal niet langer dan 30 minuten tot een uur? Met de juiste skills, continues en/of easy setting, natuurlijk.

avatar van Banjo
Grovonion schreef:
2.5 uur is voor een Shoot'm'up toch extreem lang?

Ja het is maar net hoe je het bekijkt, ik heb dit spel in de hard modus uitgespeeld. En dan verwacht ik toch wat meer uitdaging. Cotton Reboot was ook maar heel kort maar dat speelde ik met een glimlach uit en dan vind ik het wel prima.

Ik kan je trouwens wel NeverAwake aanraden daar heb ik 20 uur overgedaan.
En het heeft een heerlijke flow met een aparte sfeer, en weer met die glimlach!.

Die heb ik hier zelf fysiek liggen voor de PS4. Dus komt er nog wel eens van