Contra: Operation Galuga (2024)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door WayForward
Uitgegeven door Konami

Een nieuw deel in de Contra-serie is gearriveerd! Contra: Operation Galuga is een herziening van het klassieke run-'n'-gun actiespel uit de jaren '80, met moderne graphics en geluid, nieuwe levels, nieuwe vijanden en eindbazen, nieuwe spelmechanismen, een vernieuwd wapensysteem en explosieve co-op-gevechten voor maximaal twee spelers in de verhaalmodus of vier spelers in de arcademodus. Wanneer de terroristengroep Red Falcon de Galuga-eilanden bij Nieuw-Zeeland overnemen, komen de elite Contracommando's Bill Rizer en Lance Bean in actie en starten een totale oorlog waarin het lot van de mensheid op het spel staat. Ren, spring en schiet je een weg door acht levels met behulp van een verwoestend arsenaal - waaronder de spread shot, laser, en homing missiles - nu met stapelbare upgrades en ongelooflijke Overload-mogelijkheden. De intense actie is aan te passen met drie moeilijkheidsgraden plus verschillende opties voor extra uitdaging. De ware Contra-nalatenschap begint!

avatar van Banjo
Oh Dear, Contra: Operation Galuga's Physical Edition Is A Download Code In A Box | Nintendo Life - nintendolife.com

Waarom Konami...?
Ondertussen krijgt de PS4- en PS5- versie de volledige game op schijf.

avatar van Banjo
Het is een zeer vermakelijke demo trouwens! ik wil dit spel wel fysiek kopen maar dan word een Limited Run vrees ik...

avatar van Banjo
?? waarom merk ik hier niks van een opleving van deze Contra! (van vroeger he...) de recensies zijn goed en het is in ieder geval veel beter dan Contra: Rogue Corps (2019) - GamesMeter.nl.

Te veel spellen in je backlog!?

avatar van JacoBaco
Gisteravond even geprobeerd en het speelt en voelt echt als ouderwets Contra/Probotector. Nadelen zijn de muziek en teveel gepraat. Maar wat de muziek betreft, je kan alternatieve soundpacks kopen.