Star Ocean: Till The End Of Time (2003)

Alternatieve titel: Sutā Ōshan Tiru Ji Endo Obu Taimu

PlayStation 2

Ontwikkeld door tri-Ace
Uitgegeven door Square Enix, Ubisoft en Enix

Star Ocean: Till the End of Time begint op de planeet Hyda IV waar een jonge man genaamd Fayt Leingod en Sophia Esteed, die hij al kent van toen hij klein was, op vakantie zijn met hun familie. Opeens wordt de planeet aangevallen door een onbekende legerfederatie die alles in puin schiet. Fayt en Sophia proberen te ontsnappen naar een schuilplaats en ontmoeten hun ouders onderweg. Maar de ontsnappingsroute wordt aangevallen. Ze bereiken de schuilplaats, maar raken gescheiden van Robert en Ryoko, hun ouders...

avatar van Zidane007nl
Ik heb dit spel onlangs eindelijk uitgespeeld. De omgevingen zijn mooi gemaakt en het vechtsysteem is echt uniek en leuk. Het is ook best een uitdaging om alle 300 Battle Trophies te halen (ik heb er pas 70 ofzo).

avatar van Bahamut Zero
Ik had grote verwachtingen van dit spel nadat ik mezelf helemaal verloren was aan Star Ocean: The 2nd story. Hij begon wel aardig maar red het toch niet helemaal bij zijn voorganger. Ben er nu al tijden niet meer mee bezig geweest omdat ik op een irritant stukje zat. Moest je in een soort mijnkarretje de juiste route vinden, was makkelijk zeiden ze op een online walktrough, maar ben er nooit meer mee bezig geweest. Ook een beetje van het verhaal af, begin staat me nog bij dat het net als star ocean 2 was: Je stortte neer op een planeet die onbekend voor je was.

Toch 4*

avatar van Donkerwoud
Het sprak me allemaal niet zo aan, de settings voelden wat flets, het verhaal was erg cliche en de karakters waren niet zo uitgesproken. Ook het battlesysteem is helaas niet helemaal mijn ding, met dat hele gedoe rond het aansturen van je ventjes. Ik prefereer of een held om te besturen of een kleine party om na elkaar aan te sturen. Deze mengvorm van turnbased en realtime voelt een beetje als het moeten coachen van een team zonder er deel van uit te maken. .

avatar van final fantasy
niks bijzonders niet echt hele leuke personages en vooral het hoofdpersonage stoor ik me aan en voor de rest vond ik het verhaal ook niet echt heel bijzonder toch een leuke battlesystem en vandaar dat ik geen onvoldoende geef 3*

avatar van Griekse God.
Het begon interessant, het openingsfilmpje was schitterend (waarom zie ik niets daarvan terug potverdrie) en het leek allemaal prachtig en episch te zijn en te worden op het moment dat je die middeleeuwse wereld verlaat. Helaas neemt de game dan ineens wel een heel erg rare wending die voor mij, naast totaal onverwacht te zijn, de lol er toch wel uithaalde. Een gedurfde plotkeuze en het is ook een beetje hate-it-or-love-it denk ik. Voor de rest was de voice acting erg slecht buiten 2 of 3 characters om en de battle-system werd na een tijd steeds X ingedrukt houden, O ingedrukt houden, X ingedrukt houden...etc. Gemiste kans, hier had zoveel ingezeten naar mijn mening. Zeker met een 2e dvd had ik veel meer verwacht.